جامعه

ازروزجهانی مبارزه با مصرف و قاچاق مواد مخدر بزرگداشت شد

کابل باختر/ 29/ سرطان
معین امور جوانان وسرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ موادمخدر را پدیده شوم وتباه کن خواندوگفت که بیشتر از همه قشر جوان کشور  ازاین پدیده خطرناک آسیب پذیر اند.
داکتر کمال سادات که امروز درمحفل تجلیل از روزجهانی مبارزه با مصرف و قاچاق مواد مخدر غیر قانونی که به اهتمام اداره مشورتی موادمخدر اداره کولمبوپلان در تالار بین المللی مطبوعات وزارت اطلاعات وفرهنگ برگزار شد، صحبت میکرد گفت که مبارزه با جنگ ، فساد اداری ،مواد مخدر وسایر نابسامانی های اجتماعی از وظایف خطیری است که درپیشرو داریم و مسوولیت همه نهادهای دولتی  و تمام مردم است تا دربرچیدن بساط این پدیده های شوم بخصوص موادمخدر مجددانه تلاش کنیم .
وی گفت جوانان زیادی ماکه نیروی پر توان کاروان پیشرفت وترقی کشور شمرده میشوند امروز به مواد مخدر گرفتار اند و بیشتر از همه قشر جوان کشور از این پدیده خطرناک آسیب پذیر اند.
به گزارش آژانس باختر دراین محفل داکترمحمد ظفر رسول رییس اداره کولمبوپلان گفت که اکنون هم به طور سرسام آور در شماری از ولایات نا امن دهقانان به کشت خشخاش می پردازند .
وی جنگ و نا امنی را از عوامل عمده ترویج کشت کوکنار و نیزروآوردن بیشتر جوانان به مواد مخدر درافغانستان عنوان کرد.
داکتر محمد ظفر رسول گفت که باید دولت با استفاده از تجارب کشورهای بیرونی برای جلوگیری از کشت خشخاش در کشور استفاده کند.
دراین محفل همچنان احمد نور واقف مشاور ریاست اجرائیه درامور دینی صحبت کرد و مواد مخدر را ازچالش های ملی و بین المللی عنوان کرد و خاطر نشان نمودکه افرادمعتاد به موادمخدر توانایی کار و در آمد پول از راه های مشروع را از دست داده اند و آنان برای دریافت هزینه تهیه مواد مخدر به سرقت کوچک دست می زنند و دربرخی از موارد اسباب اذیت آزار نماز گزاران را درمساجد فراهم می نمایند.
همچنان داکتر محمدجاوید قایم معین وزارت مبارزه با مواد مخدر گفت که درکشور حدود دوملیون و چهارصد معتاد به موادمخدر و جود دارند که تاهشتاد وپنج هزار تن آنان را زنان و نود تا یکصدو ده هزار تن آنان را کودکان تشکیل میدهند.
وی افزایش روزافزون معتادان خیابانی در شهر های بزرگ کشور را ازچالش های مهم عنوان کرد.
دراین محفل همچنان داکتراسدالله محقق معین وزارت معارف نیز صحبت کرد و درباره فرموده های قرآن کریم در پیوند به موادمخدر توضیحات ارائه کرد.
او یاد آور شد که آگاهی درباره اضرار مواد مخدر شامل نصاب درسی درمکاتب شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا