امنیت

امنیت شاهراه پلخمری-سمنگان تامین شد

پلخمری/ 18 عقرب/ باختر
به منظور تامین امنیت شاهراه های بغلان، منسوبان امنیتی آن ولایت تلاش های جدی آغاز کرده اند.
درپی این تلاش ها پاسگاه ها و قرارگاه های جدید امنیتی در ساحات گرگرک، تاجکان و قریه ساقی چشمه شیر پلخمری افراز شد.
حسین داد، راننده موتر تانکر نفت کش با ابراز خرسندی از ایجاد پاسگاه های امنیتی و تامین مجدد امنیت در ساحه چشمه شیر پلخمری به خبرنگار محلی آژانس باختر گفت : قبلاً حینی که در ساحه چشمه شیر داخل می شدیم کلمه خود را می خواندیم، اسناد موتر را جهت نجات ازحریق در جیب خود می کردیم و با خانواده خداحافظی می کردیم که در چشمه شیر داخل شدیم.
وی افزود که خوشبختانه اکنون پس از ایجاد این پاسگاه ها بدون تشویش و نگرانی ساحه چشمه شیر را عبور می کنیم.
محمدطارق، راننده سرویس مسافربری گفت که پیش ازاین جاده چشمه شیر پلخمری به حیث جاده مرگ و وحشت یاد می شد که خوشبختانه از ده روز به این سو ناامنی در این ساحه برطرف شده است و امنیت در مسیر چشمه شیر تامین است و ساحه را بدون ‌کدام نگرانی عبور می کنند.
وی با قدردانی از شجاعت و پایمردی منسوبان نهاد های امنیتی، گفت  که قبلا در آن ساحه چندین بار تمام اموال مسافران به غارت برده شده است.
سمونیار نقیب الله یوسفی، آمر امنیت قومندانی امنیه بغلان به خاطراطمینان به شهروندان شهر پلخمری تاکید کرد که بیش از پیش امنیت را با افراز پاسگاه های ثابت و گزمه های سیار در مسیر شاهراه پلخمری-سمنگان تامین کرده اند و این برنامه را در سایر شاهراه های بغلان نیز از جمله پلخمری-کندز و پلخمری-دوشی عملی خواهند کرد.
سه شاهراه مهم و ترانزیت که افغانستان را به صفحات شمال وشمال شرق وهمچنان آسیای میانه وصل می کند، از بغلان گذشته است که روزانه هزاران موتر حامل کالاهای تجار از شاهراه نمبر(۱)نمبر(۲) ونمبر(۳) رفت و آمد‌ می کنند که توام با چالش های امنیتی از جمله ایستهای بازرسی و حمله های گاه گاهی طالبان مسلح بر موتر های نفت کش و باربری همراه بوده است .
این درحالیست که افراد مسلح ناشناس چندروز قبل عزیزاحمد پنجشیری یکی از استادان سابقه داروشناخته شده پوهنتون کابل را درساحه جرخشک بغلان ازموتر پایین کردند وبه شهادت رساندند. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا