گزارش ها

تفسیر بر خبر: طالبان جسد یک قوماندان شان را آتش زدند

کابل باختر/ 18/ دلو
طالبان با آتش زدن جسد یک قوماندان شان در شیندند هرات به تقلید داعش برخاستند.
طالبان دو روز قبل درساحه بلوک زاول ولسوالی شیندند ولایت هرات جسد ملا نورالدین که قبلاً به عنوان قوماندان امنیه خود ساخته طالبان در آن ولسوالی فعالیت میکرد، آتش زدند.
ملا نورالدین ترابی قبلاً در کمین یک گروه رقیب زخم برداشته بود و غرض تداوی به کویته پاکستان برده شد مگر از اثر شدت جراحات جان سپرد.
جسد وی ذریعه دوتن از اقارب که احتمالاً پسر و پسرکاکای وی بودند دو باره به زادگاهش انتقال میافت که در مسیر راه درکمین گروه رقیب قرارگرفت حمله کنندگان دو عضو خانواده ملا نورالدین را کشتند و بر تابوت او آتش زدند.
این حرکت طالبان نه تنها باعث رنجش گروه مسلح ملا نورالدین شده است بل واکنش مردم را که نسبت به طالبان دید منفی دارند و آنان را نمی پذیرند نیز برانگیخته است، زیرا حرمت جنازه و مرده نزد مسلمانان محفوظ است و نباید به آن بی احترامی شود.
چون دین اسلام بی حرمتی به انسان بخصوص به جنازه و میت را حتا به مرده غیر مسلمان را جایز نمی داند بل بر احترام و مصونیت بخشیدن برآن تاکید دارند، ولی حادثه اخیر درساحۀ بلوک زاول شیندند هرات نشان داد که گروه های مسلح که خود را مخالفان دولت افغانستان میدانند این ارشاد دینی را زیر پا کرده اند.
آنچه در برابر جنازه ملا نورالدین درشیندند صورت گرفت تداعی کننده آن جنایت تکان دهنده است که تروریستان داعشی چند روز قبل درعراق دربرابر یک خلبان اردنی انجام دادند.
این خلبان اردنی که فقط 27 سال داشت چند ماه قبل بعداز سقوط هواپیمایش به دست داعشی ها افتاد و اسیر شد، داعشی ها بعداً او را دریک قفس بروی تیل پاشیدند وبا قساوت تمام او را آتش زدند.
موارد دیگر نیز وجود دارد که نشان میدهد که داعشی ها و گروه های تروریستی در افغانستان و پاکستان با هم مشابهت های دارند، داعشی ها نیز اسرای شان گردن  می برند، تروریست ها در افغانستان و پاکستان نیز درتابعیت از این روش تاکنون چند بار گردن شماری از اسیران شان را بریدند . حتا باری بر صورت یک دختر ویک پسر خورد سال در غزنی تیزاب پاشیدند .
همه اینها نمایانگر آن است که کرامت انسانی و ارزش های معنوی نزد طالبان رنگ باخته است و آنها برای رسیدن به اهداف شان ،معنویت خودرا زیر پا گذارند ما شاهدیم که آنها بار، بار بر مساجد حمله کرده اند و یا نمازگزاران و یا هم اشتراک کنندگان مراسم تشیع جنازه را هدف قرار داده اند.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا