سیاست

جنرال دوستم: در مبارزه علیه طالبان و داعشی ها ثابت قدم هستیم

کابل باختر24 حمل
ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری امروز با مایکل مکینلی سفیر ایالات متحده امریکا در کابل دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار معاون اول ریاست جمهوری طی سخنانی پیرامون وضعیت امنیتی در افغانستان به ویژه در شمال و شمال شرق کشور معلومات فشرده یی ارایه نموده یاد آور شد که افغانستنان با آمدن بهار و نزدیک شدن تابستان شاید روز های دشواری را در پیش رو داشته باشد، ولی ما امیدواریم که با اراده و مدیریت درست و با اتکا به نیرو های امنیتی کشور و همیاری نیرو های بین المللی به ویژه ایالات متحده امریکا در افغانستان، بر چالش های موجود فایق آئیم.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان یاد آور شد که عملیات بر ضد طالبان و تروریستهای خارجی و داعشی ها در شمال و سایر نقاط کشور ادامه خواهد یافت و من خودم چندی پیش از روند پاکسازی برخی از مناطق در ولایت های شمال کشور نظارت کرده ام و به دشمنان مردم ما تلفات شدیدی وارد کرده ایم.
معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرد که من در مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی و داعشی ها همچنان ثابت قدم ایستاده هستم و به این مبارزه ادامه میدهم.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان پیرامون وضعیت در کنر و دیگر ولایات شرقی نیز معلومات داده یاد آور شد که دشمن در کنر از مرز های همسایه گذشته و در این مناطق جابجا شده اند ولی نیرو های امنیتی کشور با بیداری تمام مراقب اوضاع در منطقه می باشند.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان افزود که حکومت وحدت ملی در افغانستان برمبنای دوستی و پیوند میان همه باشندگان این کشور شکل گرفته است و باور دارم که حفظ اتحاد و همبستگی در میان دولت و مردم برای کشور ما بسیار مهم است و باید آن را گرامی داشت زیرا ما بدون وحدت و همبستگی به پیروزی نخواهیم رسید.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان به تعهدات دولت جمهوری اسلامی افغانستان در رابطه با صلح اشاره کرده یاد آور شد که ما از این روند حمایت می کنیم، ولی همچنان بر حفظ دست آورد های دولت و مردم کشور در چهارده سال گذشته و قانون اساسی افغانستان نیز تأکید می داریم.
در این دیدار مایکل مکینلی نیز تأکید داشت که باید با تمام قوت در برابر طالبان و داعشی ها ایستاد زیرا طالبان جنگ های بهاری شان را آغاز کرده اند و باید دولت افغانستان نیز در این زمینه آماده گی عام و تام داشته باشد.
وی علاوه کره که دولت افغانستان باید همه نیرو هایش را دربرابر طالبان و داعشی ها بسیج کند و تلاش کند تا حمایت بیدریغ مردم را با خود داشته باشد.
سفیر ایالات متحده امریکا افزود که دشمن باید سرکوب شود و مردم را باید در این راه بسیج کرد و حمایت آن ها را با خود داشت.
مایکل مکینلی همچنان به موضوغ جابجایی مهاجرین برگشته افغانستان در نزدیکی مرزهای افغانستان با پاکستان توجه کرده افزود که هردو طرف باید این مسأله را زیر نظر داشته شعی کنند تا از نفوذ تروریستها جلوگیری گردد.
وی همچنان علاوه کرد که ما به دشمن اجازه نخواهیم داد تا دوباره در افغانستان به قدرت دست یابد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا