سیاست

موافقتنامه ای همکاری میان افغانستان و آذربایجان امضا میشود

کابل باختر/ 12/ جوزا

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دریک نشستی خبری درمورد امضای توافقنامه همکاری میان افغانستان و آذربایجان معلومات داد.

 به گزارش خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر ، جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه همچنان دراین نشست خبری گفت که درسفری وزیر امور خارجه کشور به آذربایجان توافق صورت گرفت تا در آینده نزدیک یک توافقنامه همکاری درعرصه های تجارت ، ترانزیت ، علمی و تحصیلی و بخش امنیتی میان دوکشور امضا گردد.

 او گفت که به اساس این همکاری ها احداث یک راه سوم ترانزیت از طریق کشورهای همسایه های ترکمنستان ، آذربایجان ، ترکیه ، افغانستان را به کشورهای اروپایی وصل خواهد ساخت.

 او خاطر نشان ساخت که امضای توافقنامه های همکاری با کشورهای همسایه شمالی در رشد اقتصادی و سایر عرصه های افغانستان ممد خواهد بود.

 جانان موسی زی دررابطه به سفرهای غیر قانونی و بدون اسناد مسافرت درمرز مشترک افغانستان وایران تماس گرفته گفت که آنعده که قصد مسافرت به ایران را دارند باید با اسناد قانونی یعنی پاسپورت وویزه از راه های قانونی سرحد رفت و آمد نمایند تا سفر مصئون و عاری از خطر داشته باشند.

 او همچنان با اشاره در مورد مهاجرت های غیر قانونی افغان ها که ازطریق کشور های یونان و اندونیزیا به کشورهای اروپایی میروند و ازسوی پولیس های مرزی دستگیر میشوند گفت که وزارت امورخارجه به عنوان وظیفه خود این موضوعات را جدی مورد بررسی قرارداده و برای رفع مشکلات آنها از طریق تماس ها و روابط دیپلوماسی سعی و تلاش ورزیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا