سیاست

تحت ریاست حامد کرزی دومین جلسه اردوی ملی، دایر گردید

كابل باختر 19 سنبله

تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان؛ دومین جلسه جنرالان و منسوبین بلند رتبه ستر درستیز اردوی ملی، وضعیت قوای هوایی کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، این جلسه که به تعقیب جلسات قبلی با منسوبین بلند رتبه اردوی ملی قبل از ظهرامروز در ارگ به حضور معاون دوم ریاست جمهوری و ستر جنرال شیر محمد کریمی لوی درستیز وزارت دفاع ملی دایر گردید، ابتدا تورن جنرال عبدالوهاب وردك قوماندان قوای هوایی و منسوبین ارشد قوای هوایی کشور، گزارش شانرا در ارتباط به وضعیت قوای هوایی و نیازمندی ها و مشکلات این نهاد بیان داشتند.

تورن جنرال عبدالوهاب وردك گفت که برای داشتن قوای واقعی هوایی، قوای هوایی و مدافع هوایی کشور به طیارات ترانسپورتی، حمایوی و کشفی و همچنان سیستم دفاعی که در آن طیارات جنگی، طیارات بمبارد جنگی، قوای راکت، دافع هوا و قوای رادار شامل می باشد، نیاز دارد، در حالیکه در این بخش ها تا حال گام های واقعی از جانب ناتو برداشته نشده است. 

پس از بحث و گفتگوی همه جانبه تصمیم اتخاذ گردید تا حکومت تدابیر عاجل را در رابطه به رفع نیازمندی های قوای هوایی کشور که از سوی ناتو مرفوع نگردیده، روی دست گیرد.

همچنان جنرالان و منسوبین بلند رتبه ستر درستیز اردوی ملی، ضمن تاکید بر تامین مشارکت تمام اقوام کشور در اردوی ملی، خاطر نشان کردند که باید اهلیت، ظرفیت و شايستگی افرادیکه در صفوف اردوی ملی شامل می شوند  نیز جداً در نظر گرفته شود.

به همینگونه در مورد ایجاد سیستم جدید ترفیعات در اردوی ملی نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت و فیصله گردید تا در جلسه آینده، ستر درستیز وزارت دفاع ملی طرحی را برای ایجاد سیستم متذکره ارائه نماید، تا روی آن تصمیم اتخاذ گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا