سیاستاخبارفرهنگTOPآموزش

معاون سیاسی ریاست الوزرا: برعلاوه آموزش دینی به طلبه‌ها، علوم عصری نیز تدریس گردد

کابل، ۱۲ جدی، باختر
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز در یک نشست مشترک که ملا ابراهیم معاون قومندانی امنیه کابل نیز حضور داشت، با چند تن از اعضای شورای علما و شماری از مدرسین مدارس کابل دیدار نمود.
دفتر معاونیت سیاسی ریاست الوزرا بانشر این خبر نگاشته است: در این دیدار، شماری از علما در مورد فعالیت های مدارس دینی صحبت همه جانبه نموده، گفتند که با افزایش تعداد مدارس، شمار شاگردان نیز بیشتر شده است.
همچنان اعضای شورای علما و مدرسین کابل افزودند که بالای نصاب مدارس دینی کار شده و زمینه همکاری به آن فراهم گردیده است.
سپس مولوی عبدالجلیل مجددی به نمایندگی از سایر علما با اشاره به وضعیت اقتصادی مدارس دینی گفت که حکومت بخاطر حل مشکلات نهادهای دینی گام های موثری بردارد تا برای فعالیت مناسب و سودمند آنها راه هموار گردد.
آنان همچنان در صحبت های شان برخی از پیشنهادات شاگردان ‌و مدرسین مدارس را با مقام معاونیت سیاسی ریاست الوزرا ارایه کردند.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا، افزایش مدارس دینی را به منظور آماده سازی زمینه تعلیم برای تمام طلبان مدارس مهم دانست و افزود که حکومت در چارچوب وزارت معارف، به مدارس دینی هم توجه خاص می کند.
به گفتۀ معاون سیاسی، نصاب مدارس یک بخش مهم است که هنوز هم به کار مسلکی نیاز دارد و ضمن آموزش دینی به طلبه‌ها، علوم عصری نیز تدریس گردد.
معاون سیاسی ریاست الوزرا در اخیر صحبت هایش به علمای مذکور اطمینان داد که در خصوص پیشنهادات آنان پس از غور، ادارات مربوط دست به کار خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا