سیاست

سفیر بریتانیا مقیم کابل امروز با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور دیدار نمود.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر داد،
در این دیدار محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور ضمن اظهار قدردانی از تلاش ها و کمک های جامعه جهانی و سازمان ملل متحد برای حل مشکل بوجود آمده در انتخابات افغانستان تاکید نمود که شفافیت در انتخابات یک اصل می باشد. وی اظهار امیدواری نمود که توافق صورت گرفته به میان دو کاندید مبنی بر بازشماری کل آراء به تفکیک هرچه بیشتر آرای پاک و ناپاک کمک نماید. معاون رئیس جمهور همچنین تصریح نمود که باید به آراء مردم احترام گذاشته شود و حکومت آینده برخاسته از آرای مردم باشد.
وی همچنین اظهار داشت که ایجاد تنش در کشور به نفع افغانستان نمی باشد و واز این وضعیت افراطیت و مخالفان مسلح دولت سود خواهند برد. معاون رئیس جمهور تشکیل یک حکومت کارآمد و وسیع البنیاد را از جمله اهم ضرورت های افغانستان بر شمرده و اظهار امیدواری نمود که این مساله در حکومت بعدی انعکاس یابد.
در این دیدار نیز سفیر بریتانیا توافق صورت گرفته میان دو نامزد ریاست جمهوری را یک گام مهم و موثر در جهت برخورداری افغانستان از یک آینده روشن و باثبات عنوان نمود و تاکید نمود که دولت متبوعش حامی یک افغانستان واحد و با ثبات می باشد. سفیر کشور بریتانیا نیز متقابلا بر اهمیت شفافیت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید نموده و اظهار داشت که دولت متبوعش از هر نامزدی که برخواسته از آرای مردم افغانستان باشد حمایت می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا