سیاستاخبار

استقبال وزارت خارجه افغانستان از درخواست کانگرس امریکا

کابل / اول جدی / باختر

وزارت امور خارجه افغانستان از درخواست شماری از اعضای کانگرس امریکا مبنی بر آزادی پول‌های مسدود شده افغانستان استقبال کرده است.

به گزارش آژانس باختر: شماری از اعضای گانگرس امریکا در یک نامۀ مشترک از ادارۀ جوبایدن خواسته اند که دارایی های مسدود شده افغانستان را آزاد کند.

امریکا و بانک جهانی ملیارد ها دالر از دارایی های افغانستان را مسدود کرده اند.

شماری از اعضای گانگرس امریکا با ارسال نامه عنوانی ادارۀ بایدن برآزاد سازی فوری دارایی های منجمد شده افغانستان تاکید کرده اند .

این اقدام اعضای گانگرس امریکا مورد استقبال وزارت خارجه افغانستان قرار گرفته است.

 عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه، ۱ جدی) در توییتی نوشت: «ما از اقدام ۴۸ عضو (کنگره) ایالات متحده سپاس‌گزاری می‌کنیم که به تعقیب نامه سرگشاده ما به کانگرس، به رییس جمهور جو بایدن توصیه کرده‌اند تا تحریم‌های وضع‌شده بالای افغانستان برداشته شده و ذخایر ارزی بانک مرکزی از حالت انجماد بیرون شود.»

بلخی گفته‌است که منجمد کردن ذخایر ارزی بانک مرکزی و ایجاد مشکلات در سیستم بانکی کشور سبب بحران بشری می‌شود.

موندیر جونز؛ یک عضو مجلس نمایندگان امریکا سه شنبه شب‌ ( ۳۰ قوس) در توییتی نوشته‌است که او با ده‌ها نفر از همکارانش مخالف این سیاست ایالات متحده‌ است که باعث سقوط اقتصاد افغانستان و احتمال از دست رفتن صدها هزار نفر می‌شود.

او تاکید کرده‌است که دولت بایدن از جمله وزارت مالیه امریکا باید برای جلوگیری از ایجاد قحطی گسترده اقدام کند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا