گزارش ها

صنعتکاران زن خواستار بازاریابی برای فر آورد های خود شدند

 

اسعدآباد – باختر – 10 دلو

شماری از زنان صنعتکار درولایت کنر می گویند برای برآورده ساختن نیاز مندی های  خانواده گی ناتوان اند .

آنان مدعی اند که صنایع دستی شان  بازار ندارد  و دولت باید دراین زمینه آنان را کمک رساند .

مسلمه یک باشنده قریه دم شهر اسعدآباد کنر میگوید که دریک  مرکز تربیوی یازده ماهه ، دربخش صنایع دستی  آموزش دیده و دراین  مرکز  کالادوزی زنانه ، خامک دوزی ومهره دوزی را آموخته است .

موصوف افزود، یک جوره کالای زنانه را که با  خامک دوزی دوخته ام وبا  انواع  از مهره ها  مزین ساخته ام  و دونیم هزار افغانی بالایش مصرف نموده ام حالا کسی حاضر نیست که آن  را خریداری کند .

به گفته مسلمه یک نمایشگاه نیز از سوی همین موسسه که آنان را آموزش  داده بود  تدویر یافت ، اماشمار کمی از مردم اشتراک کردند وصنایع دستی شان به فروش نرسید .

وی افزود درشهر اسعدآباد اگر دولت برای صنایع دستی آنان بازار فراهم نمایند دراقتصاد شان پیشرفت به میان خواهد آمد .

نجیبه یک باشنده دیگر شهر اسعدآباد نیز از نبود بازار برای عرضه محصولات شان یاد کرد وگفت که لباس های دست  دوزی وی از مدت  ها است که در خانه مانده است .

زاهد تنها باشنده منطقه کرهای شهر اسعد آباد و استاد کورس آموزشی گفت که دولت باید برای  صنایع دستی زنان بازار پیداکند چون تعداد زیادی  از زنان محصولات دست دوزی شان را  نتوانسته اند عرضه نمایند  ودر خانه هایشان باقی مانده است .

به گفته وی، برای  تقویت اقتصاد  زنان ،از سوی این موسسه از مناطق مختلف برنامه های آموزشی قالین بافی،  تهیه  پنير ، خیاطی، تولید صابون و آموزش صنایع دستی را فراهم نموده  وصدها زن را آموزش داده است .

نسیمه شفق سادات رئیس امور زنان کنر گفت، زنان این ولایت  توانایی زیاد دارند ، اما نبود  بازار برای آنان مشکل  بزرگ است .

وی افزود که مقام ولایت چهار ونیم هزار جریب زمین رابه پارک زنان اختصاص داده ، فعلا کار دیوار احاطه وی آن از سوی  شاروالی جریان دارد .

به گفته موصوف، وزارت امور زنان تعهد سپرده که در داخل پارک یک مارکیت رابرای  زنان میسازد تا برای صنایع دستی  آنان بازار خوبی ایجاد گردد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا