جهان

پاکستان زیر نظارت دیدبان مبارزه با تمویل دهشت افگنی

اسلام آباد – صدای امریکا – 2 سنبله – باختر
دیدبان بین المللی مبارزه با پولشویی و تمویل دهشت افگنی، پیش از نشست ماه اکتوبر، از پیشرفت های پاکستان در تطبیق طرح مبارزه با تمویل سازمان های دهشت افگنی نظارت خواهد کرد.
گروه آسیا پسفیک در امور مبارزه با پول شویی در تازه ترین نشست این گروه در آسترالیا در مورد کشور های بحث کرد که در سال گذشته در فهرست خاکستری قرار گرفته بودند.
پاکستان و چندین کشور دیگر به دلیل عدم اداره پولشویی و تمویل دهشت افگنی در این فهرست قرار گرفته بودند.
قرار است تصمیم نهایی این گروه در ماه اکتوبر سال جاری به نشر برسد.
دیدبان بین المللی به پاکستان ;I  ماه اکتوبر مهلت داده بود تا عملیات های مبارزه با تمویل دهشت افگنی خویش را بهبود بخشد در غیر آن با اقدامات بیشتر مواجه خواهد شد.
رسانه های هندی  دیروز گزارش دادند که این دیدبان بین المللی،‌ پاکستان را شامل فهرست سیاه کرده است اما وزارت مالیه پاکستان این گزارش ها را بی اساس خواند و آنرا رد کرد.
پاکستان باید در هر سه ماه گزارش هایd از پیشرفت ها در این زمینه را به دیدبان بین المللی مبارزه با پولشویی و تمویل دهشت افگنی ارائه کند.
قرار گرفتن در فهرست خاکستری سازمان " گروه ویژه اقدام مالی" ، فشار های اقتصادی را افزایش داده است و دسترسی به قرضه های بین المللی از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را کاهش می‌دهد.
این در حالی است که چندین مقام بلند رتبۀ پاکستانی به شمول نواز شریف، صدراعظم پیشین این کشور به ارتکاب جرم پولشویی زندانی شده اند.
پاکستان در تلاش برای مبارزه با تمویل دهشت افگنی، نفوذ حکومت را در مدارس دینی آن کشور نیز افزایش داده است.  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا