جامعه

سخنگوی وزارت مهاجرین :تحقیق درمورد کارکردهای غیر قانونی اتشه های مهاجرین کارنهادهای امنیتی است

کابل باختر 24
سخنگوی وزارت امورمهاجرین وعودت کننده گان میگوید که تحقیق درمورد کارکردهای غیر قانونی اتشه های مهاجرین درکشور های خارجی کارنهادهای امنیتی است .
این درحالیست که یک روزنامه چاپ کابل به قول ازمنابع نزدیک به شورای  امنیت ملی  گزارش داده که گویا شماری ازاتشه های مهاجران افغان در ایران جاسوسی میکنند ،وزارت امورمهاجرین وعودت کننده گان ،رسیده گی به چنین قضایا را کار آن وزارت نمیداند.
اسلام الدین جرأت سخنگوی وزارت امورمهاجرین وعودت کننده گان به آژانس خبری باختر گفت، استخدام اتشه های مهاجرین درکشورهای  بیرونی به اساس لیاقت واسناد تابعیت توسط  آن وزارت صورت میگیرد اما تحقیق  در رابطه به کار کرد های  غیر قانونی  کار مندان تمام نهادهای  دولتی مسوولیت نهادهای  امنیتی  وشورای امنیت ملی است .
به گفته وی، اتهامات وارده بر اتشه های مهاجرین افغان در ایران از یکسال به اینسو ادامه داشته  وذریعه مکتوبی ازسوی  شورای امنیت ملی  به آنان ابلاغ گردیده که وزارت امورمهاجرین وعودت کنندگان درجواب آن ذریعۀ مکتوب رسمی  خواهان پیگیری موضوع از طریق  نهاد های مربوط  شده است .
وی افزود ، از آن زمان تا حال یکسال سپری  شد ونهادهای امنیتی  هیچ نوع اقدام نه نموده وافراد  موصوف هنوزهم  مصروف اجرای  وظایف شان در پست های محوله می باشند.
درهمین حال خبرنگار آژانس خبری باختر تلاش کرد تا در زمینه نظر یکی از مسوولان شورای امنیت ملی را داشته باشد اما بر اثر تماس های مکرر موفق نشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا