جامعه

برگزاری مراسم فاتحه خوانی برای قربانیان حمله تروریستی اخیر در سرتاسر افغانستان

کابل 3 ثورباختر
سرتاسر افغانستان امروز پس از نماز جمعه گواه مراسم فاتحه خوانی و ختم قران العظیم الشان برای قربانیان حمله تروریستی اخیر در کابل بود.
این مراسم به اشتراک هزاران تن در مساجد جامع ولایت ها برگزارشد.
شرکت کننده های این مراسم حمله تروریستی اخیر درکابل را که منجر به جان باختن شصت و چهارتن و زخم برداشتن نزدیک به سه صد تن دیگر گردید ، محکوم کردند و ازطالبان خواستند تا پس ازاین دست ازویرانگری بردارند و با کنار گذاشتن پیاده کردن دستور های دشمنان افغانستان ، بیایند و در آبادانی کشور شان سهم بگیرند و در غیر آن نیرو های امنیتی باید در سرکوبی هر چه تمامتر آنان اقدام ورزیده و دیگر به ایشان مجال نفس کشیدن و ریختن خون مردم را ندهند و همچنان دولت از مذاکرات چهار جانبه دست کشیده و سیاست محو کامل دهشت افگنان را عملی کند.
ملا امامان و علمای اسلامی شرکت کننده دراین مراسم حملات تروریستی برجان مسلمانان و انسان های بی گناه در کشور را خلاف آموزه های اسلامی خواندند و گفتند که جنگ های جاری در افغانستان جنبه اسلامی ندارد.
مسوولان محلی ولایت ها با شرکت دراین مراسم فاتحه خوانی ، حمله اخیر تروریستی در کابل را نشانۀ بارزی از ناتوانی گروه های تروریستی در رویارویی با نظامیان خواندندو ازمردم خواستند تا برای تامین امنیت و حفظ  مال و جان شان همچنان از نیروهای امنیتی شان حمایت کنند.
مردم شرکت کننده دراین مراسم فاتحه خوانی یک بار دگر حمایت شان را از نظامیان کشور ابراز داشتند.
دراین مراسم شرکت کننده ها به روح شهدای رویداد تروریستی اخیر درکابل دعا فرستادند و یک بار دگر نفرت شان را نسبت به ترور و تروریزم ابراز کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا