امنیت

خشونت علیه خبرنگاران افزایش یافته است

کابل/6/جدی/باختر

مسوول دیده بان رسانه ها میگوید که در جریان سال 2011 میلادی جمعاً" هشتاد مورد خشونت شامل قتل، ضرب، شتم و تهدید خبرنگاران در افغانستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر، صدیق الله توحیدی مسوول دیده بان رسانه ها که در یک نشست خبری گزارش سالانه دیده بان رسانه ها، در جریان سال 2011 میلادی را ارایه می نمود گفت، در جریان سال 2011 میلادی آمار خشونت علیه خبرنگاران در مجموع هشتاد مورد ثبت شده است که شامل سه مورد قتل، شش مورد زخمی شدن، دو مورد بازداشت، سی و سه مورد لت و کوب، پانزده مورد توهین و اهانت و بیست و یک مورد تهدید خبرنگاران در کشور میباشد.

توحیدی اضافه کرد که از جمله هشتاد مورد خشونت، چهل و نه مورد آن از سوی دولت، 9 مورد شامل قتل و زخمی شدن از طرف طالبان، چهار مورد ازطرف نیروهای ناتو و هژده مورد خشونت از سوی افراد مسلح ناشناس صورت گرفته است.

وی از خبرنگاران جعفر وفا از رادیو کله گوش لغمان که به اثر اصابت ماین، احمد امید خپلواک که حین عملیات جنگی میان تروریستان و سربازان خارجی در ولایت ارزگان و فرهاد تقدسی که حین اجرای وظیفه در دفترش به اثر اصابت راکت در جریان همین سال به شهادت رسیده اند، نیز یا آوری نمود.

توحیدی گفت، در سال 2010 میلادی پنجاه و هشت مورد خشونت در برابر خبرنگاران در افغانستان صورت گرفته بود و درسال 2011 میلادی هشتاد مورد خشونت در برابر خبرنگاران صورت گرفته است که نسبت به سال قبل موارد بیشتر خشونت را نشان میدهد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا