سیاست

یک افسر بلند پایه ارتش امریکا خواستار باقی ماندن پانزده هزار عسکر خارجی درافغانستان شد

کابل باختر 25 اسد

یک جنرال قوای بحری امریکا  ازاحتمال  باقی ماندن حدود پانزده هزار عسکر  خارجی درافغانستان  سخن گفته و آن را برای  تامین  ثبات  این کشور ومنطقه لازمی دانسته است .

 امیرالبحر جیمز ستاور يدیزسابق قوماندان عمومی ناتو دراروپا  گفته است  که باید  پانزده  هزار  عسکر  خارجی  بعد از سال 2014 درافغانستان باقی بمانند واین پاسخ درست به تبلغات طالبان  خواهد بود که ادعا  دارند فشار آنها امریکا وناتو را وادار به ترک افغانستان کرده است.

این جنرال  امریکایی  به بارک اوباما رئیس جمهوری کشور مشوره داده است  که از انتظار که ماه ها رادربر دربر خواهد گرفت صرف نظر نماید تصمیم  بگیرد وتعهد خود را  در برابر  افغانستان اعلام بدارد وتعداد عساکر امریکایی را که بعد از سال 2014 درافغانستان باقی ميمانند مشخص سازد.

به گفته امیر البحر جیمز مشاور پریز به نظر وی باقی ماندن تا پانزده هزار  عسکر خارجی  درافغانستان یک امرحتمی است که نه هزار  آن از عساکر امریکایی و متباقی  شش هزار عسکر دیگر  ازکشورهای  عضو ناتو  شکل  خواهد گرفت این نیرویی پانزده هزار نفری  در بخش  مشوره وآموزش با عساکر  افغان که کمیت آن تا چند ماه دیگر  به 350هزار تن  خواهد رسید  فعالیت  خواهند کرد .

 این افسر بلند پایه  ارتش  امریکا  درحالی سخن ازباقی  ماندن یک نیرویی پانزده هزار نفری  درافغانستان  سخن میگویدکه دولت افغانستان بعد از  ایجاد  دفتر طالبان  مذاکرات روی همکاری امنیتی باامریکا راکه باقی ماندن شماری از  عساکر  آنکشور نیز شامل آن است  به حالت  تعلیق در آورده وتاکید براین امر دارد .تا زمانیکه این مذاکرات  درخط منافع ملی افغانستان قرارنگیرد ومنفعت های دو جانبه ازآن بدست نیاید به این مذاکرات باز نخواهد گشت. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا