سیاست

پیام های تبریکی رؤسای جمهور جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری تاجکستان به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس مناسبات دیپلوماتیک میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری تاجکستان

کابل باختر 23 سرطان
به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس روابط دیپلوماتیک میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری تاجکستان، رؤسای جمهور هر دو کشور پیام های تبریکی به همدیگر فرستاده اند.
محمد اشرف غنی رئیس جمهور اسلامی افغانستان در پیام تبریکی خود به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس روابط دیپلوماتیک میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری تاجکستان عنوانی امام علی رحمان رئیس جمهور جمهوری تاجکستان یادآور شده که مناسبات بین دو کشور را در چهارچوب مصالح و منافع مشترک دو ملت و الگوی کم نظیر در منطقه خوانده که مایه افتخار می باشد.
در این پیام از تقویت و توسعه روابط در جهت منافع متقابل و صلح و ثبات منطقویی و بین المللی ابراز اطمینان شده است. در بخش دیگری این پیام آمده است:‌ بیست و پنجمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلوماتیک بین دو کشور برادر و دوست رویداد بزرگ به شمار می رود و بدون شک که روابط نزدیک میان کشورهای با هم برادر و دوست در فضای تفاهم متقابل ادامه خواهد داشت.
گفتنیست، قرار است از بیست و پنجمین سالگرد تأسیس روابط دیپلوماتیک میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری تاجکستان در آینده نزدیک در کابل و دوشنبه به شکل مجلل و باشکوه تجلیل به عمل آید.
امام علی رحمانی رییس جمهوری تاجکستان درپیام خودگفته، 
باکمال مسرت شما را به مناسبت سنة مبارک تاریخی 25مین سالگرد برپا نمودن رابطه های دیپلماتی بین جمهوری تاجکستان و جمهوری اسلامی افغانستان صمیمانه تبریک می نمایم .
ما از آن قناعت مندیم که طول این سالها مناسبت های عنعنوی دوستانه ما اساس با اعتماد پیدا کرده ، با تلاش فعال و سازنده هردو جانب پیگیرانه گسترش و توسعه یافتند ، که این جوابگوی منفعت های ملی و ارمان های مردمان دوکشور دوست میباشد.
با استفاده ازاین فرصت ، اظهار اطمینان می نمایم که روابط نیک همجواری و همکاریهای مفید طرفین  که درسرخط استراتیژی منطقوی حکومت تاجکستان قراردارند ، درآینده نیز رشد مطلوب خواهد یافت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا