سیاستاخبار

با شندگان پروان حمایت شان را از روند صلح و آتش بس درکشور اعلام کردند

چاریکار/۲۶قوس/ باختر

 باشندگان پروان در نشستی حمایت شان را از روند صلح، نظام جمهوریت، مذاکرات بین الافغانی، آتش بس دایمی و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اعلام کردند.

در این نشست که  ریاست امور سرحدات و قبایل  پروان آن را راه اندازی کرده بود،  والی پروان، معین جرگه ها و هماهنگی امور قبایل، روسا و نمایندگان اداره ها، بزرگان قوم، متنفذان، علما و شماری از زنان از ولسوالی های نه گانه آن ولایت اشتراک کرده بودند.

ابتدا  فضل الدین عیار والی پروان  در صحبتی روی اهمیت راه اندازی چنین نشست ها اشاره کردو از رییس جمهور کشور و مشاور شورای امنیت ملی  بابت تدویر جرگه ها، دخیل کردن خواست ها و تجمع اقوام دور هم قدردانی کردو از پالیسی حکومت افغانستان حمایت کرد.

والی پروان دست آورد های حکومت را مدیون زحمات تلاش های مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دانست و گفت که  صلح  خواست همه مردم افغانستان است وهمه در این راستا مسوولیت دارند که یکدیگر را به وحدت و همدیگر پذیری دعوت کنند.

والی پروان همچنان از مخالفین دولت تقاضا کرد که جنگ را کنار گذارندو  به آتش بس دایمی تن دهند.

درهمین حال محمد یعقوب احمدزی معین جرگه هاو هماهنگی امور قبایل وزارت امور سرحدات و قبایل کشور گفت:  صلح امر خداوند و ضرورت اساسی کشوراست،  در صلح خیر، انکشاف، پیشرفت و ترقی نهفته است.

وی از سران قبایل و همه مردم خواست که دست به دست هم بدهند در آوردن صلح حکومت را یاری رسانند.

همچنان در این محفل محمد اکبر عمر رییس امور سرحدات و قبایل ولایت پروان ، جمیع الله نورستانی رییس امنیت ملی پروان، مولوی محمد جاوید حنفی رییس شورای علما و شاه جان یزدان پرست رییس امور زنان هرکدام روی اهمیت و ضرورت صلح، آتش بس دایمی و پیامد های بد جنگ و خشونت ها صحبت کردند، از طرفین خواستند که به جنگ خاتمه داهند و راه صلح را در پیش گیرند.

همچنان دراین محفل حاجی عبدالخبیر به نمایندگی از مردم و حمید جان صافی به نمایندگی از اقوام پروان هرکدام به نوبه صحبت کردندو حمایت شان را از نظام جمهوریت، روند صلح، نیروهای امنیتی و دفاعی، مذاکرات بین الافغانی و آتش بس دایمی اعلام کردند.خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا