جهان

گروه داعش افکار جوانان پاکستانی را نشانه گرفته است

اسلام آباد – ایرنا – ۳۰ ثور – باختر
سخنگوی اردوی پاکستان روز پنجشنبه در سمیناری تحت عنوان 'نقش جوانان در طرد افراط گرایی' گفت: گروه تروریستی داعش با تفکرات افراطی خود، ذهن و افکار جوانان پاکستانی را هدف قرار داده است.
به گزارش ایرنا،  جنرال 'آصف غفور' در این سمنیار که به میزبانی ارتش در شهر راولپندی برگزار شد، افزود: وظیفه تک تک ما ملت پاکستان است که جوانان این کشور را از گزند افکار افراط گرایانه داعش حفظ کنیم. برای این کار، نیازمند شناسایی دقیق تهدیدها و اتخاذ اقدامات مناسب برای خنثی کردن آن هستیم.
اردو و حکومت پاکستان پیش از این همواره 'حضور سازمان یافته' داعش در این کشور را انکار کرده اند.
اخیرا، اردوی پاکستان زمزمه های هشدار گونه ای را در خصوص حضور و تحرکات داعش در این کشور آغاز کرده و رسما پذیرفته است که داعش، تهدیدی جدی برای این کشور است.
سال گذشته، جنرال راحیل  شریف ، لوی درستیز وقت اردوی پاکستان که هم اکنون قوماندانی ائتلاف خودساخته عربستان را برعهده گرفته است، مدعی شده بود که اردوی پاکستان حتی اجازه ورود 'سایه داعش' به این کشور را نخواهد داد.
طی  یک سال اخیر، گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات تروریستی مرگبار متعددی را در مناطق مختلف پاکستان برعهده گرفته است و در روزهای اخیر نیز، داعش مسئولیت انفجار مرگبار در شهر مستونگ ایالت بلوچستان پاکستان را که دست کم 30 کشته برجای گذاشت، برعهده گرفت.
داعش از مدت ها پیش در افغانستان حضوریافته و اکنون به نظر می رسد، به دنبال محکم کردن جای پای خود در پاکستان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا