سیاست

ازروزجهانی صلح تجلیل به عمل آمد

کابل باختر31 سنبله
ازروز جهانی صلح امروز ازسوی وزارت امورزنان و  شبکه زنان افغان درکابل تجلیل به عمل آمد.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: درآغازاین محفل پیام رولا غنی بانوی اول کشور توسط زهره یوسف مشاورامورمطبوعاتی با نوی اول قرائت شد که دربخشی آن آمده : ما روز صلح را درست زمانی  تجلیل میکنم که کشورعزیزما افغانستان به یک صلح پایدارنیازاشد دارد و آخرهر جنگ باید به صلح ختم شود .
همچنان درپیام گفته شده که خوشبخت بودند کسانیکه درفضای صلح و آرامش زند گی کردند و به راحتی مکتب رفتند ، خشونت و جنگ حیا ت روزمره شان را تهدید نمی کرد ولی امروز متاسفانه نه تنها افغانستان بلکه اکثرکشورهای جهان درگیرجنگ های تحمیلی و مشکلات فراوان هستند .
امید وارهستم که مخالفان ازجنگ وخشونت دست بکشند و صلح را پیشه خود بسازند .
دراین محفل حسینه صافی رییس اجرائیوی شبکه زنان افغان دررابطه به نقش صلح صحبت کرده گفت که صلح پیام آورانکشاف وامید  دریک جامعه بود و زمینه های ترقی و پیشرفت را فراهم میسازد.
همینگونه رازمحمد دلیلی رییس موسسه انکشافی سنایی درصحبتی  وضعیت کنونی کشور را به تحلیل گرفته ، گفت که ما اکنون درشرایطی قرارداریم که هرروز جنگ و ناهمواری ها جریان داشته و امیدوار هستم که هرچه زود ترصلح دایمی در کشور ما تامین و حکمفرما شود.
نبیله مصلح معین مالی و اداری وزارت امورزنان دررابطه ارزش صلح صحبت کردو گفت که تامین صلح تنها وظیفه یک فرد و یا نهاد  نبود بلکه باید تمام مردم کشور دراین راه سهم فعال بگیرند تا صلح دایمی درکشور تامین شود .
همچنان دراین محفل سخنرانان پیرامون صلح پایداردرجامعه زمینه های حضورزنان را درهمه اموردولت نمودند .
همینگونه دراخیرقطعنامه شش ماده یی که ازطرف اشتراک کننده گان محفل ترتیب شده بود، به خوانش گرفته شد که درقسمت آن به تامین صلح وثبات درکشور وجلوگیری ازهرگونه پدیده فساد ، نا امنی ورفع تعصب و خشونت  و توجه جدی به کیفیت تعلیم و تربیه تاکید گردیده بود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا