سیاست

رئیس‌جمهورغنی در ضیافتی که از سوی رئیس‌جمهور اندونیزیا ترتیب شده بود، اشتراک کرد

کابل باختر 17حمل
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان و هیئت همراه، شام دیروز در ضیافتی که از سوی جوکو ویدودو رئیس‌جمهوری اندونیزیا به استقبال از شان ترتیب شده بود، اشتراک کردند.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این ضیافت که به استقبال از حضور رئیس‌جمهورغنی به اندونیزیا در قصر ستاناگارای جاکارتا برگزار گردید، رئیس جمهور اندونیزیا از سفر رسمی رئیس جمهورغنی به آن کشور ابراز خرسندی کرده گفت، این سفر در تحکیم مناسبات میان مردمان دو کشور و گسترش همکاری‌های افغانستان و اندونیزیا نقش اساسی دارد. او، رئیس‌جمهورغنی را یکی از رؤسای جمهور توانمند جهان عنوان کرد.
جوکو ویدودو رئیس‌جمهور اندونیزیا، با اشاره به روابط تاریخی و دوستانۀ اندونیزیا و افغانستان گفت، افغانستان اولین کشوری بود که استقلال اندونیزیا را به‌رسمیت شناخت.
رئیس‌جمهورغنی، از مهمان‌نوازی و استقبال گرم رئیس‌جمهور اندونیزیا و مردم آن کشور تشکر کرده گفت، سفر هیئت بلند پایۀ افغانستان به اندونیزیا نشانۀ از روابط تنگاتنگ میان دوکشور می‌باشد. وی افزود که کامیابی اندونیزیا کامیابی آسیا و جامعۀ اسلامی است که استوار به اصل ارزش‌های استدلال، تساهل و بحث‌های منطقی می‌باشد.
محمداشرف غنی، تلاش‌های رئیس‌جمهور اندونیزیا و مردم آن کشور را در راستای مردم‌سالاری، حاکمیت قانون، انکشاف و رشد اقتصادی قابل ستایش دانسته افزود، افغانستان من‌حیث یک کشور  مردم‌سالار، استقلال اندونیزیا را در همان زمان با خوش‌حالی به‌رسمیت شناخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا