سیاست

آگاهان سياسي:

آگاهان سياسي:
پاکستان در قبال افغانستان نیت نیک ندارد
پاکستان خواهان ادامه بحران در افغانستان است
پاکستان هرگز خواهان افغانستان با ثبات ودارای حکومت قوی نمیباشد

کابل 6حمل باختر
جنرال کیانی در مذاکرات با وزیر خارجه امریکا در اردن مطرح کرده است که پاکستان شدیدآ باور دارد که به تمامی گروه های افغان اجازه داده شوندکه در مذاکرات صلح سهیم گردند.
این اظهارات میرساندکه پاکستان میخواهد با چنین طرحی شورای عالی صلح را به نحوۀ به حاشیه براند و منافع خود را در وجود گروه ها ودسته های مختلف استفاده کند.
آگاهان امور سیاسی کشوراین اظهارات را شدیدا" مداخله  درامور داخلي و سیاسی کشور می پندارد.
صافی رئیس مرکز اطلاعات رسانه های حکومت دیدگاه هاي زمامداران پاکستانی را در قبال افغانستان خصمانه دانسته مطرح كرد که پاکستان هرگز خواهان افغانستان با ثبات ودارای حکومت قوی نمیباشد  وبه این دلیل میخواهد اهداف خودرا درمیان گروه های مختلف جستجو کند.
به گفته وی حکومت افغانستان  مخالف صحبت و مذاکره باگروه ها و جناح های مطرح سیاسی درافغانستان نمیباشد وفلسفه تشکیل شورای عالی صلح را همین بنا تشکیل میدهد . این شورا دربرگیرنده اقوام و افراد مطرح مختلف  درکشور بوده ودرنتیجه اجماع ملی مردم افغانستان به میان آمده است .
اوبا تاکید گفت:   که هرگونه تلاش و کوشش به خاطر به حاشیه راندن این شورا در روند مذاکرات صلح نزد ملت افغانستان محکوم ومردود است . ملت افغانستان هرگز به کسی اجازه  نمیدهد که با اندیشهء واهی صلح را در حیطه  شورای مردمی دورسازد .
او دراخیر گفت که اکنون به گروه های سیاسی کشوراست که فریب این ترفند پاکستان را نخورند.
به باور کارشناسان، افغانستان ضعیف و وابسته جز ستراتیژی سیاسی ومنطقه  یی پاکستان میباشد. روی همین دلیل کیانی اکنون میخواهد اهداف پلید و نامناسب خودرا در وجود گروه ها جستجو کند.
به باور محمودصیقل آگاه امورسیاسی، پاکستان باید به اراده ملت افغانستان احترام میكرد . آقای کیانی میگفت که ما به دیدگاه وخواست  مردم افغانستان ، در رابطه به پروسه صلح احترام قایل هستیم. به باور وی پايانتر از این دیدگاه بیانگرمداخله آشکار وتداوم بازی پاکستان در قبال افغانستان میباشد .
زبیر شفیقی روزنامه نگارو آگاه امور سیاسی به آژانس باخترگفت که پاکستان میخواهد بحران درافغانستان خاتمه پیدانکند و افغانستان فاقد نظام ملی و وحدت ملی  باشد.
او مطرح کرد که پاکستان با این گونه نگرش میخواهد روند مذاکرات را قومی و گروهي بسازد و به وحدت ملی مردم افغانستان صدمه وارد کند.
اوگفت شورای عالی صلح بهترین محور برای مذاکرات است .
این اظهارات  به صراحت میرساند که پاکستان نیت نیک نسبت به افغانستان نداشته  و از طالبان وعناصر شرور به عنوان حربه ای سیاسی استفاده کرده ومیکند .
اظهارات غیر واقعبینانه کیانی به این موضوع صحه میگذارد .
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا