جامعه

از دهم محرم یا عاشورا در کابل گرامیداشت به عمل آمد

کابل باختر21 میزان
از دهم محرم یا عاشورا با برگزاری محافل ختم و مراسم  خاص عزا داری امروز در شهر کابل گرامیداشت به عمل آمد.
به گزارش آژانس باختر: محافل گرامیداشت از دهم محرم یا روزعاشورا در میان تدابیر شدید امنیتی در بسیاری از تکایا و مساجد شهر کابل برگزار گردید.
دراین  محافل که به اشتراک علمای دین، برخی ازاعضای کابینه و شورای ملی ، صدها تن از عزاداران حسینی برگزار شده بود ، سخنرانان  در مورد ابعاد مختلف شخصیت، کارنامه ها ، مبازرات حق علیه باطل  و قیام امام حسین (ع ) و یارانش در برابر یزید صحبت کردند .
همینگونه سخنرانان محافل تاکید کردند که با توجه به کارنامه های امام حسین حل مشکلات کنونی کشور نیاز به وحدت و یک پارچگی تمام افغان ها دارد.
آنان خاطر نشان ساختند که واقعه المناک عاشورا، 1377 سال قبل از امروز رخ داده است و در آن روز امام حسین (رض) فرزند حضرت علی (رض) و نواسه پیامبر عظیم الشان اسلام با 72 تن از یارانش در کربلا به شهادت رسیدند.
سخنرانان افزودند که حضرت امام حسین و اهل بیت پیامبر بزرگوار اسلام، علیه نابرابری ها، ظلم و بی عدالتی یزید مبارزه کردند بناً باید تمام ملت کشور و تمام مسلمانان با الگو گرفتن از مبارزه امام حسین(ع) و یارانش، در برابر همه مشکل ها مبارزه کنند و رمز پیروزی مسلمانان در اتحاد ، اتفاق و یک پارچگی آنان میباشد.
آنان همچنان برای تحکیم وحدت ملی و تامین صلح و امنیت دایمی در سراسر کشور اتحاف دعا کردند.
گفتنی است که بخاطر برگزاری هرچه بهتر مراسم دهم محرم یا عاشورا و جلوگیری از حملات احتمالی بر این مراسم، تدابیر شدید امنیتی در شهر کابل ازسوی نیرو های امنیتی ، روی دست گرفته شده بود و در بسیاری از سرک ها در این شهر نسبت به روز های دیگر نیروهای امنیتی بیشتر توظیف شده بودند.
برخی از سرک های که به محلات راه اندازی مراسم عاشورا منتهی می شود، مانند زیارت ابوالفضل در مرکز شهرکابل ، مسدود بودند و اجازهء عبور و مرور به موتر ها داده نمی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا