فرهنگ

برهمکاری های رسانه ای میان افغانستان و ایران تاکید شد

کابل باختر/ 16/ جدی
معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ و هیئت همراهش با معین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز ملاقات کرد.
به گزارش آژانس باختر، در این ملاقات سیمین حسن زاده در مورد تحکیم روابط فرهنگی میان دوکشور گفتگو وبر نقش رسانه ها در توسعه پیوند های عمیق تاریخی تاکید نمود.
حسن زاده  روند همکاری ها و مناسبات حسنه جمهوری اسلامی ایران را با ملت و مردم افغانستان در سیزده سال گذشته مثبت و ثمر بخش ارزیابی نموده گفت: نظام موجود افغانستان که به اساس اراده و خواست مردم این سرزمین در چارچوب حکومت و حدت ملی اکنون  دور جدیدی از حیات سیاسی خود را شکل داده ، به همکاری های سازنده کشور های منطقه به ویژه کشور برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران می تواند در تامین ثبات و امنیت داخلی  ، منطقه ای و تحقق سیاست های اصلاحی خود به موفقیت های چشمگیری دست یابد.
در این دیدار دکتور رحیم پور معین وزارت امور خارجه ایران در امور آسیا و اقیانوسیه ضمن ابرازحمایت کشورش از حکومت و حدت ملی جمهوری اسلامی افغانستان، بر ادامه کمک های کشورش با افغانستان در عرصه های مختلف وعده سپرد.
به اساس یک خبر دیگر، سیمین حسن زاده معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ و هیئت همراهش با مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ورییس ادارۀ دیپلوماسی و رسانه ای آن وزارت ضمن تشریح دست آوردهای سیزده سال جمهوری اسلامی افغانستان در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه آزادی بیان وفعالیت های رسانه ای ، نقش رسانه ها را در آگاهی دهی و مشارکت ملی در جهت تصمیم گیری های سیاسی جاری ارزشمند خوانده و خواستار ایجاد وگسترس زمینه های هر چه بیشتر همکاریها میان نهاد های رسانه ای و جامعۀ فرهنگی دو کشوردر اطلاع رسانی و تبلیغات از واقعیت های موجود وبازتاب خواستها و نیازهای دو ملت برادر، به هدف تاثیر گذاری مناسبات هر چه بهتر سیاسی میان این دو کشور تاکید ورزید.
در این دیدار ، خانم مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با ستایش از روند اطلاع رسانی و کار کردهای رسانه ای درافغانستان ، حمایت خود را از آزادی بیان و تبادل اطلاعات مبتنی بر واقعیت ها توسط رسانه های دوکشور ابراز داشته و نقش رسانه های دوکشور را در ارایۀ تصویر روشن از سیمای نوین ملت و حکومت و حدت ملی در سطح منطقه و جهان ارزشمند خواند.
خانم افخم خاطرنشان ساخت امروز باید رسانه ها نقش سازنده را در تحکیم روابط و نزدیک سازی مردم این دو خطه ایفا نمایند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران آمادگی دولت و جامعۀ رسانه ای این کشور را برای هرگونه همکاری جهت تقویت فعالیت های رسانه ای درافغانستان اعلام کرد.
همینطور معین امور نشرات و هیئت همراه دیروز با دکتور جزینی قایم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در رابطه به مبارزه مشترک علیه مواد مخدر ، نقش رسانه ها در بر ملا ساختن اضرار و مصایب کشت ، تولید و قاچاق مواد مخدر صحبت کرده و خواستار کمک های جامعه جهانی و به ویژه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر ، جلوگیری از قاچاق آن و تداوی معتادان مواد مخدر گردید.
دکتور جزینی ضمن تشریح کار کردهای آن اداره در امر مبارزه با مواد مخدر و کمک های انجام شده به نهاد های که با مواد مخدر در افغانستان مبارزه می کنند، آمادگی کشورش رادر آموزش داکتران معالج افغان برای تداوی معتادان مواد مخدر وکمک به محافظان مرزی برای بهبود مبارزه مشترک این دو کشور علیه مواد مخدروعده کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا