امنیت

در جریان سالروان ده عسکر امریکایی در افغانستان کشته شد

کابل باختر/ 15/ عقرب
وزارت دفاع امریکا تائید کرده است که درجریان عملیات نیروهای امنیتی افغان که چهارشنبه شب درحومه کندز صورت گرفت دوعسکر امریکایی هم کشته شده و دو عسکر دیگر زخم برداشته است .
به گزارش آژانس باختر ، منابع نظامی امریکا میگوید که با قتل این دو عسکر و شماری عساکر کشته شده آن کشور در افغانستان درجریان سالروان هجری خرشیدی به ده تن رسید.
درحادثه چهارشنبه شب که شماری از عساکر افغان و امریکایی در محاصره افراد طالبان قرار گرفتند از نیروی هوایی کمک خواسته شد، درگیری میان دوطرف منجر به بروز تلفات ملکی گردید. والی کندز شمار افراد ملکی را که دراین حادثه کشته شدند، سی تن ذکر کرده است.
منابع امنیتی افغان هم مرگ چهارعضو امنیتی را در درگیری کندز تائید کرده اند، وضعیت پیچیده کندز که سال پار برای مدت کوتاهی در اداره طالبان درآمد ، پای نیروهای امریکایی را به میدان جنگ کشید. ماموریت جنگی امریکا در افغانستان درسال 2015 میلادی خاتمه یافت.
حرف از تلفات ملکی زمانی به میان میاید که سازمان ملل متحد و حکومت افغانستان طالبان را عامل اصلی بروز تلفات ملکی میداند و آنها را متهم میسازند که از مناطق مسکونی و افراد ملکی سپر انسانی ساخته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا