اخبارTOPجهان

اتحادیه اروپا؛ بودجه کافی برای کمک به اوکراین را ندارد

کابل ۳۰ دلو باختر
اتحادیه اروپا همزمان با آغاز نگرانی‌ها مبنی بر شکست اوکراین در جنگ با روسیه، از نبود بودجه لازم برای کمک به اوکراین، خبر می‌دهد.
براساس گزارش رسانه‌های بین المللی؛ جوسپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه بودجه لازم برای تولید سلاح برای اوکراین را ندارد.
بورل در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با اشاره به تامین سریع‌تر و بیشتر سلاح برای اوکراین گفته است که این اتحادیه فاقد ظرفیت تولید سلاح نیست، بلکه بودجه در اختیار ندارد.
او که جنگ در اوکراین را به هواپیمای بی‌سرنشین و فناوری‌های هوش مصنوعی وابسته خواند، از کم‌کاری اتحادیه اروپا در ارسال سلاح به اوکراین در جریان دو سال جنگ در آن کشور، انتقاد کرد و افزود که اگر در این زمینه تعلل نمی‌شد، احتمالا اوضاع به نوع دیگری رقم می‌خورد.
این در حالی است که اتحادیه اروپا یکی از حامیان اصلی اوکراین در جنگ با روسیه است و طی دو سال گذشته به ارزش میلیاردها یورو به ‌کیف کمک نظامی و غیرنظامی ارائه و هم‌چنان تحریم‌های را بر روسیه وضع کرده است، اما برخی از مقام‌های اتحادیه اروپا گفته بودند که این کمک‌ها به‌موقع به اوکراین داده نشده است.
پیش از این، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از شهر آویدیوکا، با انتقاد از جمهوری‌خواهان گفته بود که اگر واشنگتن کمک‌ها به اوکراین را بیشتر نکند، ارتش اوکراین شهرهای بیشتری را از دست خواهند داد.
او این گفته‌ها را پس از آن مطرح کرد که فرماندهان ارتش اوکراین در اوایل هفته روان، اعلام کردند که نیروهای شان را از آویدیوکا، یک شهر کوچک اما مهم در شرق این کشور که ماه‌ها در محاصره نیروهای روسیه بود، خارج کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا