سیاست

رئیس‌جمهورغنی خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی: نسل آینده از قهرمانی‌های شما به نیکی یاد خواهد کرد

کابل باختر 10 قوس
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، چاشت دیروز در جلسه ای که به‌منظور بررسی وضعیت امنیتی ولایت بلخ در مقر قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین با حضور سرپرست ولایت بلخ و اراکین بلند پایۀ نظامی برگزار گردید، اشتراک کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی رییس جمهور به آژانس باختر، در این جلسه، مسوولین قول‌اردوی مذکور در خصوص دست‌آوردهای عملیات نظامی در ساحات مختلف و نیز پلان‌های محاربوی تحت اجرا جهت دفع اهداف شوم دشمن، به رئیس‌جمهور گزارش دادند.
آنان پیرامون پیشرفت‌های لازم در عملیات های نظامی و واردشدن تلفات سنگین به دشمن صحبت کردند و به رئیس‌جمهور اطمینان دادند که همۀ نیروهای امنیتی و دفاعی در این حوزه، به‌منظور آرامش و تأمین صلح و ثبات تلاش می‌ورزند و به‌هیچ وجه اجازۀ اخلال نظم‌عامه را نخواهند داد.
رئیس‌جمهور محمداشرف غنی پس از استماع گزارش امنیتی قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین، از قربانی، دلیری و سربازی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی کرد و به‌روح همۀ شهدا به‌ویژه شهدای قوای مسلح اتحاف دعا کرد.
رئیس‌جمهورکشور گفت، نیروهای امنیتی و دفاعی به‌گونۀ شبانه روزی به‌خاطر آرامش مردم و دفاع از تمامیت ارضی افغانستان تلاش می‌ورزند و آنان فرزندان راستین این سرزمین می‌باشند.
او به همه مسوولین امنیتی و دفاعی در این حوزه هدایت تا در راستای مبارزه با دشمنان صلح و ثبات و نیز جهت تأمین امنیت مردم از هیچ نوع تلاش دریغ ننمایند.
سپس، رئیس‌جمهورغنی، در مراسمی که با حضور مسوولان ارشد نظامی، افسران، جنرالان، دگروالان، بریدملان و سربازان در تالار کنفرانس‌های قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین برگزار گردید، اشتراک و سخنرانی کرد.
ابتدا عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ طی سخنانی گفت: تشریف‌آوری شما باعث تقویت روحیه برای نیروهای امنیتی و دفاعی می‌شود و همدردی شما نسبت به‌خانواده‌های شهدا درد این مردم ما را کمتر ساخته است.
سرپرست ولایت بلخ گزارش مکمل در خصوص دستآوردها و نیازمندی‌های این ولایت را به رئیس جمهور ارائه کرد. او گفت که تا اکنون 2838 پروژه در بخش‌های مختلف به ارزش بیشتر از 3 میلیارد افغانی عملی شده‌ و هزاران جریب زمین از غاصبین پس گرفته شده‌است.
او پیشنهاد های مشخص را در بخش توجه به محبس این ولایت،، بند آب بلخ‌آب، تحکیم سواحل دریای آمو، افزایش در تشکیل قطعه واکنش سریع امنیت ملی و قطعه خاص پولیس، افزایش در تشکیل پولیس میدان هوایی جلال الدین بلخی، توجه به ترمیم سرک‌ها، تعمیر برای کلینیک‌ها و ایزاد در تشکیل نرس‌ها ارائه کرد.
رئیس‌جمهورکشور طی سخنرانی گفت:" من خدمت تان آمدم تا تسلیت عمیق خود را به مردم بلخ و خانواده‌های قربانیان ابراز نمایم.
رئیس‌جمهور تصریح کرد که کنفرانس وارسا به موفقیت سپری شد و جامعه جهانی حدود 15 میلیارد دالر کمک کرد که این از برکت قربانی‌های شما بوده‌است. او اضافه کرد که برخی اشخاص، دو سال قبل فکر می‌کردند که نیروهای امنیتی و دفاعی ما ضعیف خواهند شد، اما امروز معلوم گردید که هر روز باقوت تر می‌شوند.
رئیس‌جمهورغنی افزود: برای نخستین بار در قوماندانی اعلی یک تن از بریدملان حضور خواهد داشت تا مشکلات و نیازمندی‌های بریدملان و ساتنمنان را مستقیم با من شریک سازد. وی گفت که به ترفیع تان نیز توجه می‌شود.
رئیس‌جمهورکشور از همکاران بین‌المللی به‌ویژه دولت فدرال آلمان که در زمینه تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی ودفاعی، افغانستان را همکاری نموده‌اند، قدردانی کرد.
رئیس‌جمهور گفت که نسل آینده از قهرمانی‌های شما یاد خواهد کرد زیرا شما در دوسال گذشته برای تأمین امنیت افغانستان تلاش کردید و شما آیندۀ ثبات کشور را رقم می‌زنید.
رئیس‌جمهورغنی علاوه کرد: هدف ما این است که از حالت دفاعی بیرون شویم و به حالت تهاجمی مبدل شویم، زیرا این خاک جای مردمان بیگانه‌پرست نیست.
رئیس‌جمهورکشور تصریح کرد: همه  قول اردو‌های کشور را پس از دیگری خواهم دید تا مستقیم مشکلات را بررسی نمایم.او افزود: بلخ نقطه ثبات است و حفظ ثبات یکی از هدایات واضح من به قول اردوی 209 شاهین است.
رئیس‌جمهور علاوه کرد: برای هر ولایت و ولسوالی باید پلان عملیاتی مشخص داشته‌باشیم تا بدانیم برای چند سال آینده چگونه وضعیت را تغییر داده می‌توانیم. وی گفت که مشکلات قول اردوها زیر نظر است و به زودی برای حل آن اقدام میشود.
رئیس‌جمهور محمداشرف غنی گفت که به زندان ولایت بلخ توجه خواهد شد و در این زمینه  معین ارشد امنیتی را موظف ساخت تا پلانی ترتیب نماید. او همچنان گفت که تشکیل پولیس بررسی مجدد خواهد شد.
رئیس‌جمهور بر تشخیص تهدیدات تأکید کرد و گفت، شهرها را محفوظ می‌سازیم و نوع خطرات را نیز تشخیص می‌نماییم. وی از خانواده‌های زنان فعال در چوکات نیروهای امنیتی و دفاعی تشکر کرد و تعهد آنان را نسبت به وطن و مردم ستود وآنها را سفیران عرصۀ فعال زنان افغان دانست.
در پایان، رئیس‌جمهورغنی خطاب به این نیروها گفت: اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی نمونه و نماد وحدت ملی افغانستان اند. او اظهار داشت که شجاعت، تعهد و هماهنگی میان نیروها، افغانستان را به ثبات خواهد رساند و این آرمان هر افغان است. 
رئیس‌جمهورکشور در پایان سفر یک روزه به ولایت بلخ، بعد از چاشت دیروز در حالی‌که از سوی سرپرست مقام ولایت، شماری از نمایندگان مردم در شورای ملی و بزرگان آن ولایت مشایعت می‌گردید، از بخش‌های مختلف میدان هوایی بین‌المللی مزارشریف دیدن کرد و سپس آن شهر را به مقصد کابل ترک گفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا