سیاست

وزارت داخله بودجه سال1392 را مورد بررسی قرار گرفت

 

كابل 21ثورباختر

وزارت داخله در یک نشست مشورتی وضعیت بودجه سال1392 را مورد بررسی قرار داد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي وزارت امور داخله به آژانس باختر،در این نشست معین ارشد امور امنیتی، معینان تامینات، اداری و پالیسی وزارت امور داخله، معین  وزارت اقتصاد، رییس بودجه وزارت مالیه و نمایندگان نهاد های کمک کننده به پولیس ملی اشتراک داشتند.

استرپاسوال عبدالرحمان رحمان معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله، با اشاره به برنامه ی انتقال مسوولیت های امنیتی و خروج نیروهای بین المللی از کشور گفت که افغانستان در آستانه انتقال کامل مسوولیت های امنیتی قرار دارد ونیاز است که در عرصه ی مصرف بودجه از دقت بیشتری کار گرفته شود و بحث های سازنده یی روی چگونگی مصرف بودجه برای انکشاف استراتیژیک پولیس ملی افغانستان، در سال جاری و سال های آینده صورت گیرد.

معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله تصریح کرد که به هدف بحث روی چگونگی مصرف بودجه در سال 1392 کمیتهء مشترکی از وزارت های امور داخله، مالیه، اقتصاد و نمایندگان نهاد ها و کشور های کمک کننده به پولیس ملی افغانستان تشکیل شده که این کمیته با برگزاری نشست های دوره یی منظم، وضعیت بودجه در وزارت امور داخله را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

همچنان، لوی پاسوال غلام علی وحدت معین تامیناتی وزارت امور داخله، با تاکید بر اهمیت تشکیل کمیته مشورتی بودجه براساس برنامه، گفت که با تشریک مساعی بیشتر میان وزارت های مالیه، اقتصاد و امور داخله، مشکلاتی که در عرصه ی بودجه و مصرف آن در وزارت امور داخله وجود دارد حل خواهد شد.

در همین حال رییس بودجه ی وزارت مالیه وضعیت بودجه در امور داخله را خوب توصیف کرد و گفت که این وزارت از نظر مصرف بودجه در نیمهء اول سال مالی 1392 در وضعیت بهتری قرار دارد.

در جریان نشست مشورتی ای که در وزارت امور داخله برگزار شده بود، کارشناسان امور مالی با ارایه گزارش ویژه، وضعیت بودجه در واحد های مختلف اداری وزارت امور داخله را به اشتراک کننده گان این نشست تشریح نمودند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا