سیاست

معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری :حکومت وحدت ملی به مسئله امنیت سراسری در کشور توجه جدی خواهد کرد

کابل/6/عقرب/باختر

سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری امروز با صد ها تن از بزرگان، منورین، علما، بانوان و جوانان ولایت جوزجان و ولسوالی های چهار گانه اندخوی ولایت فاریاب، ولسوال و قوماندان امنیه ولسوالی درزاب ولایت جوزجان، در چمن باغ قصر صدارت دیدار و گفتگو کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار عبدالمجید صمیم و محمدظاهر مرادی به نماینده گی از مردم ولسوالی های چهارگانه اندخوی ولایت فاریاب و حاجی یولبرس عطایی از بزرگان ولایت جوزجان سخنرانی نمودند و به ارایه مشکلاتی پرداختند که مردم در مناطق شان  با آن ها مواجه می باشند.

همچنان سخنرانان دیگر پیشنهاداتی را ارایه کردند که اگر از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد، برخی از مشکلات قابل توجه باشند گان ولایت های فاریاب و جوزجان مرفوع می گردد.

تدارک آب شامیدنی و آب برای زراعت از دریای آمو، اجرای بازسازی و تطبیق برنامه های انکشافی به صورت متوازن، توجه به تولید و بازاریابی قالین و انکشاف این صنعت و جلوگیری از قاچاق قالین به کشورهمسایه پاکستان، گزینش کادر های ورزیده اندخوی در ادارات دولتی، اختصاص یک حوزه جداگانۀ اخذ امتحان کانکور برای فارغان صنوف دوازدهم ولسوالی های چهار گانه اندخوی در خود آن ولسوالی، تبدیل ولسوالی های چهارگانه اندخوی به ولایت ، تأمین برق ولایت های یاد شده از طریق توربین هایی که بوسیله گاز کار می کنند، رسمیت یافتن پارک صنعتی جوزجان و توزیع زمین های آن به تاجران به منظور اعمار فابریکه ها و کارخانه ها، توجه به تولید نسل گوسفند قره قل که نسل آن در حال انقرض می باشد، تجدید جواز تاجران ملی ساکن در ولایت های جوزجان و سرپل، ترمیم و مرمت تاسیسات میدان هوایی شهرشبرغان از سوی وزارت ترانسپورت و افتتاح آن برای پرواز های طیارات و ایجاد کلینیک های حیوانی برای مالدارن در هردو ولایت،  مواردی بودند که سخنرانان به معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری پیشنهاد کردند.

بعداً معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری گفت که مردم افغانستان و به ویژه مردم ولایت های شمال کشور برای دستیابی به پیروزی و رسیدن به چنین روزی هزاران تن از جوانان شان را قربان کردند و امروز محصول مبارزات طولانی شان در طول سه دهه اخیردر کشور می باشد.

معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری یاد آور شد که من فرزند شما هستم و از میان شما توده های مظلوم وستم دیده به این جا رسیده ام از اینرو به مشکلات و دشواری هایی که فرا راه شما قرار دارند آگاه هستم و توجه دارم که به آن ها رسید گی کنم.

 معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری تاکید کرد که حکومت وحدت ملی به مسئله امنیت سراسری در کشور توجه جدی خواهد کرد زیرا اگر امنیت در کشور نباشد ما نمی توانیم کشور خود را آباد کنیم.

معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری به بزرگان ولایت های فاریاب وجوزجان اطمینان داد که پیشنهادات شان را با زعامت کشور مطرح خواهد کرد تا به هریک آنها از طریق مراجع مربوط رسیده گی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا