انتخابات

تاکید سفارت امریکا برآوردن اصلاحات درکمیسیون انتخابات

کابل باختر 22 جدی
تاخیردر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان درکنارواکنش ها در داخل کشور، مقام های برخی ازکشورها نیزپیرامون آن ابرازنظرکرده اند .
برخی تاخیردربرگزاری انتخابات را اصلاحات درکمیسیون انتخابات برآورده اندو برخی چیزدیگرفکرکرده اند .
به گزار ش آژانس باختر، سفارت امریکا درپیوند به موضوع فوق بانشراعلامیه یی گفته است که آوردن اصلاحات جدی درنهادهای انتخاباتی افغانستان لازمی می باشد.
این سفارت همچنان تاکید کرده است که انتخابات ریاست جمهوری به اساس تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات به منظوررفع مشکلات تخنیکی و مدیریتی به تاخیرافتاده است.
اما وزارت خارجه روسیه به موضوع از گوشه دگرنگریسته وبا نشراعلامیه های گفته است که این تاخیربه دلیل نفوذ و فشارهای ایالات متحده امریکا صورت گرفته است و نیزهمین طورامریکا می خواهد روند صلح افغانستان را بربنیاد سناریوی خود شکل بدهد.
درهمین حال سفارت امریکا درکابل درواکنش به این اظهارات وزارت خارجه روسیه گفته است که تصمیم تاخیردر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ازسوی کمیسیون مستقل انتخابات این کشورگرفته است تا به گفته این نهاد ، مشکلات و چالش هایی که درانتخابات مجلس نمایندگان بود برطرف شود.
بربنیاد جدول زمان بندی ، کمیسیون مستقل انتخابات قراربود انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در31 حمل برگزارشود اما کمیسیون انتخابات اعلام کرد که به دلیل آوردن اصلاحات دراین نهاد، انتخابات ریاست جمهوری با سه ماه تاخیربه تاریخ 29 سرطان برگزارخواهد شد. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا