سیاست

سخنگوی رئیس جمهور: تلاش های ما تا رسیدن به صلح سرتاسری در کشور، ادامه دارد

ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهور در مصاحبه ای با آژانس خبری باختر نگرانی های کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا را مبنی بر اینکه افغانستان در سالهای آینده به جنگ داخلی مواجه می شود، بی اساس خواند.
در گزارش کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا آمده است که: " ما از احتمال رفتن افغانستان تا چند سال آینده به یک جنگ داخلی، نگران هستیم"
سخنگوی رئیس جمهور گفت که در نشست ها و دیدار های که با مقامات کشور های غربی صورت می گیرد، آنها همواره تاکید می کنند که افغانستان دوباره مانند دهه نود فراموش نمی شود، اشتباهات گذشته تکرار نخواهد شد و جامعه جهانی افغانستان را تنها رها نمی کند.
وی افزود که برخی از کشور های بزرگ جهان همکاری های درازمدت ستراتیژیک با افغانستان دارند و دراین زمینه قراردادهای به امضاء رسیده است. برخی از کشورهای دیگر در همین رابطه با افغانستان در حال مذاکره اند که براساس همین توافقات دوجانبه، حضور قوی جامعۀ جهانی در افغانستان ادامه خواهد یافت.
فیضی همچنان گفت که در طول ده سال گذشته نهاد های افغانستان به شمول اردو و پولیس ملی تقویت گردیده است و این نهاد ها ضمانتی بزرگی برای آینده با ثبات و مطمئن افغانستان می باشد.
در ارتباط امکان جنگ داخلی در کشور، وی گفت که با توجه به تجارب تلخ گذشته اکنون مردم افغانستان به بلوغ سیاسی رسیده اند و هیچگاهی اجازه نمی دهند که بیگانه ها یکبار دیگر جنگی را بنام جنگ داخلی در این کشور دامن بزنند.
سخنگوی رئیس جمهور گفت که اظهارات منفی برخی از نهاد های غربی راجع به آیندۀ کشور ما به هدف وارد نمودن فشار می باشد تا افغانستان در موقف و خواسته های خود در مذاکرات روی قرارداد امنیتی با امریکا انعطاف پذیری نشان دهد.
سخنگوی رئیس جمهور قسمتی از گزارش کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا راجع به تداوم پروسه صلح  و ادامه تلاش ها برای مذاکر ه با طالبان افغان را، موجه دانست.
ایمل فیضی در این رابطه گفت که تلاش های صلح ما با وجود فراز و نشیب های زیاد و عدم همکاری صادقانه کشور های ذیدخل از جمله پاکستان، تا رسیدن به صلح سرتاسری در کشور، ادامه خواهد یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا