سیاست

بازگشایی موقت گذرگاه تورخم ازسوی مرزبانان پاکستانی

شهرجلال آباد 16 حوت باختر
مرزبانان پاکستانی برای ساعتی گذرگاه تورخم را به روی رفت و آمد گشودند.
با این اقدام مرزبانان پاکستانی ، صدها شهروند بیمار و گیرمانده افغانستان در آن سوی گذرگاه تورخم ، مجال بازگشت به کشور شان را به دست آوردند.
درجریان تقریبا دو هفته از بسته شدن گذرگاه تورخم ازسوی مرزبانان پاکستانی ، هزاران شهروند کشور که ویزای پاکستان را هم در اختیار دارند در آن سوی این نوار گیرمانده اند.
یک مقام پولیس مرزی درشرق کشور به آژانس باخترگفت که پس از آنکه مرزبانان پاکستانی برای ساعتی گذرگاه تورخم را به روی رفت و آمد بازگشایی کردند ، بیش از دوصدو پنجاه شهروند گیرمانده افغانستان مجال بازگشت به کشور شان ر ا به دست آوردند.
اوگفت برخی شهروندان افغانستان که دراین اواخر ازسوی ماموران پولیس پاکستان بیشتر به دلیل مسافرت غیرقانونی بازداشت شده بودند ، به مقامات مرزی ما سپرده شدند.
با این حال هنوز هزاران شهروند گیرمانده ما در آن سوی گذرگاه تورخم بی صبرانه منتظر بازگشایی این گذرگاه ازسوی مرزبانان پاکستانی اند.
بیشتر این شهروندان برای تداوی به پاکستان رفته اند.
پیش ازاین عمر زاخیل وال سفیر افغانستان از گفتگوهایش با مقامات پاکستانی برسر بازگشایی گذرگاه های کشور سخن گفته بود.
زاخیل وال گفته بود چنانچه مقامات پاکستانی اقدام به بازگشایی گذرگاه های مرزی میان دوکشور نکند ، افغانستان ازطریق هوا و توسط هوا پیما های مسافر بری اقدام به انتقال شهروندان گیرمانده اش به کشور خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا