جهان

جعبه سیاه طیاره سقوط کرده اندونیزیا پیدا شد

کوالالامپور- ایرنا 10 عقرب  – باختر
منابع خبری بین لمللی  اعلام کردند که گروه غواضان جستجو گر توانستند  جعبه هواپیمای مسافربری شرکت لیون ایر اندونیزیا که روز دوشنبه هفته جاری دربحیره  جاوای اندونیزیا  سقوط کرد پیدا کنند .
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از رسانه های اندونزیایی، 'سورجانتو تیجاجونو' رئیس کمیته امنیت ملی ترانسپورت اندونیز یا  به رسا نه های آنکشور گفت  که یکی از غوا صان  گروه جستجو گر  موفق به یافتن  جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده در غرب بحیره جاوا شد و اکنون این جعبه تحویل متخصصان برای استفاده از اطلاعات آن شده است.
طبق گزارش شبکه مترو تلویزیون اندونیزیا این غواص توانسته جعبه سیاه را در میان گل ولای اعماق دریا پیدا کند.
براساس این گزارش، جعبه سیاه هواپیما ظرفیت ثبت و حفظ تمام اطلاعات مرتبط با آن را به مدت 25 ساعت دارا بوده است.
به رغم اینکه جعبه سیاه هواپیما پیدا شده اما مسئولان اندونیزیایی می گویند یافتن علت سقوط هواپیما و پیاده کردن اطلاعات این جعبه زمان می برد.
این جعبه حدود 7 کیلوگرم تا 10 کیلوگرم وزن دارد و می تواند تا عمق 6 هزار متر زیر آب و همچنین به مدت یک ساعت در حرارت بالای 1000 درجه سانتیگراد سالم بماند.
هواپیمای «737 ماکس 8 » متعلق به شرکت «لاین ایر» بامداد دوشنبه هفتم عقرب از جاکارتا عازم شهر «پانگکال پینانگ» در جزیره «بانگکا» اندونیزیا بود که 13دقیقه پس از پرواز، دربحیره  جاوا در شرق این کشور سقوط کرد.
سقوط هواپیمای مسافربری شرکت لاین ایر اندونیزیا در آب‌های سوماترا در سواحل شرقی این کشور با 189 مسافر دومین فاجعه هوایی در تاریخ آنکشور  محسوب می شود.
بیش از 20 مسافر این پرواز از مسئولان و کارکنان دولتی از جمله وزار ت مالیه  اندونیزیا، یک مسافر و پیلوت  طیاره نیز شهروند ایتالیا و تعدادی هم کودک و نوزاد بودند.
نخستین و بدترین فاجعه هوایی اندونیزیا در 26 سپتامبر 1997 بوقوع پیوست. در این حادثه یک فروند ایرباس 300 در منطقه مدان این کشور با 234 مسافر سقوط کرد که همه سرنشینان آن کشته شدند. آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا