گزارش ها

اشتراک درروند انتخابات وجیبه ملی می باشد

کابل باختر/ 11/ ثور
اشتراک درروند انتخابات اشتراک درانجام یک وجیبه ملی پنداشته میشود.
گزارشگرآژانس باختر مینگارد ، بدون شک مردم نسبت به فرایند انتخابات های گذشته بیشتر متمرکز اند تا به درک این موضوع که انتخابات دراصل یک روند  ملی تمثیلی از دموکراسی و مردم سالاری میباشد.
اگر ازاین زاویه به انتخابات نگاه شود تقصیر برمیگردد به مردم که درانتخابات ها از حق رای شان درست استفاده نکرده اند.
عوامل مختلف اجتماعی و سیاسی درپیوند به این مسایل وجود داشت که نباید با تسامع از آن گذشت مردم در انتخابات نمایندگان حتی ممکن به یک بوجی آرد و یک قوطی روغن که ازطرف نامزد به آنها داده شد و یا حتی برخی با استفاده از جونامناسب اقتصادی حاکم درجامعه رای شان را فروختند نا دانسته به این روند آسیب وارد کردند و انتخابات را از مسیر اصلی و درست که از لحاظ قانون خط کشی شده است به مسیر دیگر برانند.
چییدن به مسایل حزبی ، تنظیمی ، قومی و زبانی مصیبت های دیگری بودندکه رای دهندگان درانتخابات به آن بیشتر علاقمند شدند به جای انتخاب افراد نخبه و کار فهم به کسانی رای دادند که امروز نسبت به آنها سوال ها دارند میگویند خود کرده را نی درد است و نی درمان .
بناً برگزاری انتخابات ها یک اصل دموکراسی و نشانه ای از مردم سالاری است و این که ما چگونه به روندملی می نگریم و هنگام رای دهی به شایسته سالاری نه میگویم پس مقصر کیست ؟ مردم باید بادقت به این پرسش درانتخابات های پیشرو پاسخ دهند.
ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا