آموزش

اعلامیۀ وزارت معارف

کابل / ۱۷ سرطان/ باختر
جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان یک دولت مسوول؛ به  زندگی هموطنان ، حقوق اساسی و منافع ملی مشترک، عطف توجه دارد. 
اکنون نسبت شیوع  بیماری کوید-19  در سراسر جهان و وطن ما افغانستان  بقای بشریت و سلامت شهروندان که از همه مهم تر تلقی می شود، با خطر جدی مواجه شده است.
روی همین دلیل کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان به این فیصله رسیده است که دروازه های مکاتب تا زمان مشخص برای ارائه تعلیمات حضوری شاگردان مسدودباشد و اما ارائه تعلیمات غیر حضوری ادامه داشته باشد.
در عین حال از جوانب مختلف طرح های پیشنهادی مبنی بر آغاز دروس مکاتب به شکل تجمعات کوچک به وزارت معارف رسیده است.
وزارت معارف در جریان مبارزه علیه شیوع ویروس کرونا و به منظور ادامه آموزش،  سه استراتیژی تدوین کرده است:
1- خود آموزی
2- آموزش غیر حضوری
3- آموزش در صنوف/ تجمعات کوچک

وزارت معارف با توجه به اهمیت حفظ صحت دانش آموزان و خانواده های آنان  درعرصۀ  تطبیق طرح آموزش از طریق صنوف/ تجمعات کوچک نیازمند مشوره های صحی مسلکی از جانب وزارت صحت عامه است تا متعاقباً به  منظور کسب هدایت،  این طرح را به مقام  ریاست جمهوری پیشکش کند.
وزارت معارف مسوول ارائه خدمات با کیفیت و متوازن تعلیمی برای همه دانش آموزان و سواد آموزان از سنین مختلف است و متعهد است که در هر نوع شرایط از جمله حالت شیوع بیماری کوید – 19  مسوولیت خویش را ادا بکند.
بنا بر این آموزش ازشیوه های چون خود آموزی شاگردان، تلویزیون، ویب سایت، مبایل آپلیکیشن و آموزش از طریق صنوف/تجمعات کوچک را با در نظر داشت نکات لازم صحی در دستور کاری خویش قرار داده است.
در صورت پایان یافتن حالت قرنطین؛ وزارت معارف به منظور جبران دروس گذشته، اقدامات فوری و معقول روی دست خواهد گرفت.
همچنان وزارت معارف از خانواده ها و والدین دانش آموزان می خواهد که با استفاده از راه های بدیل ممکن،کودکان شان را در آموختن دروس مکتب کمک کنند. احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا