گزارش ها

طالبان بازهم یک زن را تیرباران کردند

کابل باختر اول جدی
تیرباران ومحکمه صحرایی یک زن از سوی طالبان بار دیگر نشان داد که این گروه پابند به هیچ ارزش انسانی نبوده واز سواد دینی کمترین بهره یی هم ندارند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: گروه طالبان بازهم  یک زن را در مربوطات ولسوالی آب کمری ولایت بادغیس دری محکمه صحرایی تیرباران کرده اند گفته میشود که این زن بیست وپنج ساله پس از جدا شدن از شوهر اولی وازدواج مجدد به این سرنوشت دچار شده است .
این خانم حدود شش الی هشت ماه قبل از شوهر خود طلاق گرفته وبا کسی دیگر ازدواج کرده و شوهر اولی او باگروه طالبان تماس میگیرد وبا استفاده از زورطالبان او درمربوطات آن ولسوالی درمحکمه صحرایی طالبان این زن تیرباران میشود .
گفته میشود در منطقه که این حادثه رخ داده  است در  اداره گروه طالبان می باشد این بار اول نیست که گروه طالبان دست به چنین جنایتی میزنند این گروه در گذشته ها نیز در برخی مناطق دوردست محاکم صحرایی را اجرا کرده اند .
خانم نجیبه درسیاه گرد ولایت پروان از سوی گروه طالبان تیرباران شد ، رخشانه درولایت غور درمحکمه صحرایی این گروه به قتل رسید و اخیرا درمربوطات شهر کندهار پنج خانم که به سوی وظیفه دادن بودند  توسط افراد وابسته به گروه طالبان تیرباران شدند .
این درحالیست که گروه طالبان در روز های  اخیر اعلامیه را پخش کردند که  در آن از افراد وابسته  به گروه طالبان خواسته بودند  که به افراد ملکی به تاسیسات عام المنفعه ضرر نرسانند اما این گروه به گونه سیستماتیک تاسیسات عام المنفعه را هدف قرار میدهد  ونیز زنان  را به این گونه به قتل میرسانند .
این عمل جنایت کارانه گروه طالبان بار بار از جانب مردم نهاد های  حقوق بشر و نهاد های جامعه مدنی محکوم شده است .
این نهاد ها از حکومت خواسته اند تا جلو اعلام های محکمه صحرایی وسنگسار توسط گروه طالبان را بگیرد زیرا فرهنگ معافیت باعث شده که حقوق زنان  به صورت گسترده نقض شود وهمین محکمه های صحرایی وسنگ سار واعمال خشونت ، فجایعی اند که زنان  افغان هنوز با آن روبه رو است .
حادثه اخیر بادغیس ثابت ساخت که طالبان هیچ تعهد برای زندگی انسانی وهیچ معیاری را برای رو آوردن به زندگی مدنی ندارند بل با انجام  چنین اعمال همچنان به فکر ترویج افکار افراط گرایانه خود اند.

ناجیه امید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا