فرهنگ

معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ خواستار باز سازی شهر قدیم قندهار و خانۀ احمدشاه بابا شد

کابل/ 19 سرطان/ باختر
هارون حکیمی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در ملاقات با روشان ولسمل معین امور شهری وزارت امور شهر سازی و اراضی خواهان باز سازی شهر قدیم قندهار و خانۀ احمد شاه بابا شد.
به گزارش خبر نگار آژنس باختر؛ در این ملاقات که رییسان افغان فلم، موزیم ملی، کتاب خانۀ عامه و باستان شناسی وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز حضور داشتند، معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: قندهار یکی از ولایت های باستانی و تاریخی کشور است و بناهای تاریخی زیادی در آن موجود است.
او افزود: به خاطر معرفی عظمت قندهار باید بناهای تاریخی آن شهر از جمله خانۀ احمد شاه بابا و مسجد جامع موی مبارک، باز سازی شود.
او از وزارت شهر سازی و اراضی خواست که در بازسازی بناهای تاریخی قندهار، وزارت اطلاعات و فرهنگ را همکاری کند.
بعد رییسان وزارت اطلاعات و فرهنگ خواهان ساخت مجتمع فرهنگی که شامل کتاب خانۀ ملی، سینما و موزیم است، در شهر های بزرگ و توجه به ساحات باستانی شدند.
در این ملاقات روشان ولسمل معین امور شهری وزارت شهر سازی و اراضی گفت که براساس هدایت رییس جمهوری کشور، ترمیم و باز سازی بناهای تاریخی و ساختمان های تاریخی از اولویت های این وزارت است.
او افزود: وزارت شهرسازی و اراضی روی طرح و دیزاین ترمیم و باز سازی شهر قدیم قندهار، خانه و حرم سرای احمد شاه بابا کار می کند و هر چه زود تر کار عملی آن آغاز خواهد شد.
معین وزارت شهر سازی و اراضی درمورد پیشنهادهای وزارت اطلاعات و فرهنگ وعده همکاری سپرد.
بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا