اخبارجامعه

سردی زود هنگام هوا، باشندگان بغلان را نگران کرده است

پلخمری/ 5 قوس/ باختر

سردی زود هنگام هوا و بلند رفتن قیمت موادسوختی در بغلان مردم فقیر آن ولایت را نگران کرده است۰

بغلان امسال مانند برخی ولایت های دیگر٬ شاهد سردی و برفباری های زود هنگام بوده است٬ با آنکه  دهقانان بارندگی را سبب خیر و برکت می دانند اما این بارندگی ها که توام باسردی هوا است٬ قشر فقیر جامعه را دچار مشکل کرده است.

غلام نبی٬ باشندۀ شهر پلخمری که پیشۀ موچی گری دارد، گفت که در میان گل ولای مصروف کار است که لقمۀ نان حلال به فرزندانش تهیه کند.

وی باصدای لرزان و سیمای خسته٬ در مصاحبه با خبرنگار آژانس باختر گفت که صاحب هفت فرزند است و یگانه نان آور خانه است و در خانه کرایی به سر می برد و از صبح تا شام کار می کند٬ با پولی که به دست می آورد٬ تکافوی زندگی اش را نمی کند.

وی افزود: “امسال زمستان پیش آمد٬ نه چوب دارم و نه زغال با سرد شدن هوا نرخ چوب و زغال هم بلند رفته است.”

خیرالله که تا صنف چهاردهم درس خوانده است گفت: “در کنارجاده مصروف دست فروشی استم، وی نیز از بلند رفتن قیمت مواد سوخت شکایت کرد و گفت که دولت هیچ به فکر مردم غریب نیست در شهر هر کی و هر چیزی را که به هر نرخی که دلش خواست می فروشند و شاروالی پلخمری هم فقط تماشا می کند و بس.”

وی از دولت می خواهد که در فصل سرما٬ نرخ موادسوختی را کنترول کند.

غلام سخی که در شهر پلخمری دکان چوب فروشی دارد٬ گفت که نرخ چوب و زغال نسبت به سال گذشته 30 درصد بلند شده است و این کار پرچون فروش شان نیست٬ بلکه تجار با سرد شدن هوا نرخ موادسوختی را بلند برده اند.

نظام الدین حمیدی٬ شاروال پلخمری از بی انصافی تجار به حیث یک مشکل یادکرد و گفت که شاروالی شهر پلخمری در زمینۀ کتنرول نرخ موادسوختی تلاش می کند. حمیدی‏

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا