اخبارسیاستاقتصادTOP

سفر سرپرست وزارت انرژی وآب به پروان

 

شهرچاریکار15 قوس باختر

ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب کشور به پروان سفر کرد.

سرپرست وزارت انرژی وآب کشور، درجریان این سفر، با مولوی عبدالعلی قدرت‌الله امینی والی پروان  دیدار کرد و یکجا با شماری از مسوولان و روسای ادارات حوزه فرعی دریایی پروان و کاپیسا، از ساحه بند گلبهار بازدید به عمل آورد.

رهبری ولایت پروان اعمار بند برق بالای دریای پنجشیر در ساحه‌ گلبهار ولسوالی جبل‌السراج پروان را یک اقدام نیک در راستای خودبسندگی نور برق و آب برای ولایات پروان-کاپیسا دانسته گفتند که پس از حاکمیت نظام امارت اسلامی تا چند ماه آینده کار این احداث این پروژۀ بزرگ آغاز خواهد شد.

سرپرست وزارت انرژی وآب در هنگام بازدید ساحه بند ، از اهمیت آن سخن گفته اظهار داشت که با اعمار این بند برعلاوه مدیریت آب و تولید برق، مشکل حقابه استفاده کنندگان آب در ولایت‌های پروان و کاپیسا حل خواهد شد.

وی افزود، این بند در تأمین آب آشامیدنی ولایت کابل نیز نقش مهم خواهد داشت.

سرپرست وزارت انرژی وآب در جریان بازدید بند گلبهار یادآور شد که تلاش‌ها جریان دارد تا زمینه تمویل بودجه این بند فراهم گردد، که پس از آن کار تطبیق این بند در آینده نزدیک آغاز خواهد گردد.

بند آب گردان گلبهار دارای ظرفیت ذخیره ۴۹۰ میلیون متر مکعب آب و ظرفیت تولید ۱۱۶ میگاوات برق را دارا است.

با اعمار این بند حدود ۷۰ هزار هکتار زمین تحت آبیاری قرار گرفته و مشکل کمبود آب زراعتی در ولایت‌های پروان و کاپیسا مرفوع  شده و همچنان مقدار زیادی از آب آشامیدنی به کابل نیز انتقال خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا