سیاست

درخواست شورای علمای غرب افغانستان برشرکت مردم در انتخابات

شهرهرات 2 دلو باختر
شورای عالی علماوروحانیون حوزه غرب کشورمردم رابه شرکت گسترده درانتخابات پیش روتوصیه نمود.
جلسه نوبتی شورای عالی علمای  وروحانیون حوزه غرب امروزتحت ریاست شیخ الحدیث  مولوی خداداد(صالح)برگذارشدودران برشرکت مردم درانتخابات ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی تاکید شد
به گزارش آژانس خبری باختر، رئیس شورادرآغازاین جلسه بااستنادبه آیات قرانی به اهمیت مسئله مشوره در اسلام پرداخت وتاکیدنمود :  با آن که حضرت محمد "ص"سالار انبیا عاقل ترین انسان روی زمین بودند, اما خداوند حکیم در آیات روشن خود آن حضرت را به مشوره در بین اصحاب و یارانش امر فرمود.
ریئس شورا گفت: تدویر شورای حل وعقد در صدر اسلام یکی از بهترین نمونه های شور و مشوره دهی است که به اساس آن مسلمانان درتصمیم های مهم مشوره میکردند و نتیجه آن به گسترش قلمرو اسلامی در نقاط جهان منتج شد.
اوگفت"نظام اسلامی دستور میدهد هر کاری که بر مبنای مشوره انجام گیرد نتیجه خوب بدست میدهد و اگر اساس کار عاری از مشوره باشد منجر به ناکامی ها میشود.
این عالم برجسته دینی با تماس با مسئله انتخابات پیشرو گفت" ما باید به کسی رای بدهیم که مسلمان راستکار و دارای سابقه نیک در اجتماع باشد.
وی افزود در گذشته ها در انتخاب نماینده گان دیده شد که قبل از انتخاب وعده های به مردم سپردند اما وقتی که انتخاب صورت گرفت ان وعده ها میان تهی از آب در آمد و برخی نمایندگان به ساختن زندگی های مدرن شخصی آغاز نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا