اخباراقتصادجامعه

خرید فروش اسعار خارجی در بازارهای بدخشان منع قرار داده شد

کابل / ۲۹  قوس / باختر

خرید و فروش اسعار خارجی به خصوص دالر امریکایی صبح امروز  به اساس حکم مولوی عبد الغنی فایق والی بدخشان به تاسی از فرمان ریاست الوزرا در بازار های این ولایت منع قرار گرفت و نهاد های امنیتی و استخباراتی موظف شدند تا از این حکم نظارت نموده با متخلفین برخورد قانونی نمایند.

معزالدین احمدی رییس اطلاعات و فرهنگ بدخشان به آژانس باختر گفت که جهت جلوگیری از احتکار و بلند رفتن مواد اولیه در بازارهای این ولایت مبادله اسعار خارجی و بخصوص دالر امریکایی منع قرار داده شد و قوماندانی امنیه، ریاست استخبارات، ریاست شاروالی و ریاست اطلاعات و فرهنگ موظف شدند با اشخاص که  این حکم را نادیده بیگیرند، بر خورد قانونی  نموده به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کنند.

طبق یک خبر دیگر:

ریاست شاروالی فیض آباد مرکز بدخشان برای ۳۱ قلم مواد سوختی وارتزاقی نرخ تعیین کرد که بر اساس آن فی لیتر پترول را ۸۲ افغانی، فی لیتر دیزل را مبلغ ۷۹ افغانی و یک کیلو گاز مایع را فی کیلو مبلغ ۹۰ افغانی اعلان کرد.

مسوولان شهرداری فیض آباد می گویند که کمیته یی متشکل از نهادهای ذیربط موظف اند که از این نرخ‌نامه در بازار نظارت نموده با آنعهده تجاران مواد که این نرخ‌نامه رانادیده بگیرند و اجناس را خلاف نورم تعیین شده به فروش برسانند، مبلغ ۸۰۰۰ افغانی جریمه و برای مدت یک هفته دُکان‌های شان قفل انداخته شود. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا