سیاست

نقش رسانه ها دراطلاع رسانی مؤثق ،انکار پذیر نیست

کابل باختر 28 جدی
نقش رسانه ها دراطلاع رسانی مؤثق ،انکار پذیر نیست ،اما هستند مسایل که با د رنگ بر آن میتوان گفت  که دربرخی موارد  از نام لویه جرگه به مثابۀ سنن تاریخی  مردم افغانستان  ،غرض اهداف  سیاسی استفاده می شود .
به گزارش آژانس باختر ،این موضوع در اعلامیه ای که ا زطریق مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت نشر شد روشنتر گردید در اعلامیه تصریح  گردید که تعداد از رسانه  های تصویری پیام های تجارتی  را از آدرس  های مجهول  به نشر می رسانند که حاوی  مطالب  مرتبط به امضای قرار داد امنیتی میان افغانستان با جانب ایالات متحده امریکا می باشد .
دراین  پیامها  به نظریات ونقل قولهای  شماری از افراد  مبنی بر اینکه باید قرار داد امنیتی  از جانب  رئیس جمهور امضا شود اتکا صورت گرفته ومی گیرد  از محتوای  آن چنان  استنباط  می گردد که گویا تمام  ملت افغانستان به امضای قرار داد امنیتی راضی اند وباید  رئیس جمهور آن را امضأ کنند .
در حالیکه رئیس جمهور کشور  بارها  اعلام کرده است  که قرار داد امنیتی  را با درنظر داشت شرایط واوضاع موجود منطقه درصورت که پیش شرط های ملت افغانستان قبول وبرآورده گردند ،امضا می کند .
این پیش شرط  بانظر داشت  نظریات نماینده گان مردم درلویه جرگه مشورتی  مطرح گردیده است .
درلویه جرگه مشورتی این نماینده گان مردم بودند که به تامین صلح در افغانستان  وتصریح روند مصالحه وآشتی ملی تاکید کردند . این نمایندگان مردم بودند  که مطرح ساختند  به عملیات خود سرویاغی گری های نیروهای  بین المللی  در افغانستان  پایان داده شود  واین نماینده گان مردم  بودند  که از زعامت  کشور خواستند ،تعریفی از هراس  افگنان وهراس افگنی  وجود داشته  باشد ودهها موارد دیگر .
هرگاه  رئیس جمهور به این شرط  وشرایط  تاکید می دارد، می خواهد  به جهانیان بگوید که نظریات  نماینده گان مردم افغانستان ومشوره های آن ها درحال وآینده  افغانستان  مد نظر است و هرگز رئیس جمهور از خط مردم در قبال  مسایل ملی  وبین المللی  عدول نخواهد  کرد .
درچنین  شرایطی که چانه زنی ها  به خاطر مردم وسرنوشت  آنان  میان کابل و واشنگتن  ادامه  دارد نشر چنین  اعلانات را میتوان ضد منافع ملی تعبیر کرد . زیرا رئیس  جمهور  جز تحقق  اراده وخواست  مردم ،رفاه  وسعادت سرزمین عذاب  دیده افغانستان چیزی دیگری  نخواسته  ونه  خواهد خواست .
پس بر رسانه است که نگذارند ،از  آدرس  جرگه مسایلی  مطرح  گردد که به خواست  مردم نباشد . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا