جهان

اتحادیه آفریقا: ترامپ باید عذرخواهی کند

واشنگتن – بی بی سی – ۲۳ جدی – باختر
اتحادیه آفریقا که ۵۵ کشور این قاره را نمایندگی می‌کند با انتشار بیانیه‌ای بی‌سابقه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواسته بابت سخنان 'توهین‌آمیز و نژادپرستانه‌اش" رسما عذرخواهی کند.  ترامپ در یک جلسه رسمی و در حضور نمایندگان کانگرس چند کشور آفریقایی و فقیر دیگر را 'چاله مستراح "خوانده و گفته بهتر است آمریکا از کشورهایی مثل ناروی مهاجر بپذیرد.
دفتر اتحادیه افریقا روز جمعه ضمن ابراز "شگفتی، عصبانیت و هراس" از سخنان رئیس جمهور آمریکا گفت  حکومت  ترامپ درک درستی از آفریقایی‌ها ندارد.
ترامپ این سخنان را در حضور نمایندگان کانگرس که برای گفتگو درباره اصلاح قوانین مهاجرت با رئیس‌جمهور دیدار می‌کردند به زبان آورده است.
طبق این گزارش‌ها که در رسانه‌های آمریکایی منتشر شد، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود "چرا مردم کشورهایی را که چاله مستراح هستند، به اینجا راه می‌دهیم؟"
صبح دیروز ترامپ در توییتر نوشت که اگرچه قبول دارد "کلمات تندی" در جلسه خصوصی با نمایندگان کانگرس به کاربرده اما "چاله مستراح" را برای توصیف چند کشور آفریقایی و هائیتی به کار نبرده است.
در بیانیه اتحادیه آفریقا آمده "این اظهارات بی‌احترامی به شان بشریت، بی‌توجهی به گوناگونی قومی و توهین به باورهای آمریکایی است."
پس از انتشار این گزارش‌ها درباره اظهارات  ترامپ که نخستین بار در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر شد، سخنگوی سازمان ملل متحد دونالد ترامپ را به بیان اظهارات شرم‌آور و نژادپرستانه متهم کرد و این اظهارات را خلاف ارزش‌های جهانی دانست.
طی هفته‌های اخیر، حکومت آمریکا سعی در محدود کردن ورود اعضای خانواده‌های مهاجران به این کشور را کرده است. حکومت آمریکا همچنین تغییرات جدی در وضعیت قانونی هزاران مهاجر داده است.
بر اساس این بیانیه  ترامپ در پی اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکاست تا این کشور پذیرای مهاجرانی باشد که به رشد اقتصادی آمریکا کمک کنند. ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا