ورزش

معین وزارت تحصیلات عالی در مراسم افتتاح مسابقات ورزشی الماتا شرکت میکند

کابل باختر 10 دلو
یک هیئت چهار نفری وزارت تحصیلات عالی غرض شرکت در مراسم افتتاح بیست و هشتمین مسابقات ورزشی پوهنتون های جهان به شهر الماتای قزاقستان سفر کرد.
به گزارش آژانس باختر، این هیئت تحت ریاست محمد طارق صدیقی معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی که به دعوت فدراسیون ورزشی پوهنتون های جهان  وارد الماتا شده اند قرار است امروز برعلاوه شرکت در مراسم افتتاح مسابقات یادشده، با رئیس عمومی این فدراسیون و روسای فدراسیون های ورزشی پوهنتون های چندین کشور ملاقات و روی تقویت ورزش در پوهنتون های افغانستان بحث و تبادل نظر کند.
در این مسابقات جهانی  ورزشکاران از 164 کشور جهان شرکت نموده اند و از افغانستان نیز سه ورزشکار در بخش اسکی شامل دو دختر و یک پسر در آن اشتراک دارند.
ورزش اسکی در افغانستان سابقه چندانی ندارد و در این اواخر در ولایت بامیان رشد نموده است. از جانب دیگر فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان نیز تحت حمایت وزارت تحصیلات عالی دو سال قبل ایجاد شده و تا کنون توانسته است عضویت فدراسیون ورزشی پوهنتون های جهان و همچنان عضویت فدراسیون ورزشی پوهنتون های آسیا را بدست آرد. ورزشکاران این فدراسیون تا کنون در چندین مسابقات بین المللی شرکت نموده و افتخاراتی را نیز بدست آورده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا