سیاست

رئیس‌ جمهور غنی جهت برگزاری مراسم تشییع جنازه، به خاکسپاری و فاتحۀ مرحوم حضرت صبغت‌الله مجددی، هدایات لازم صادر کرد

کابل ۲۳ دلو باختر
جلسۀ فوق‌العادۀ کابینه به ارتباط تصمیم‌گیری روی تعدیلات در قانون انتخابات، امروز به  ریاست محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان در قصر چهارچنار ارگ برگزارشد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، ابتدا، رئیس‌جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه به نمایندگی از دولت و کابینه، مراتب تسلیت خویش را به مناسبت درگذشت مرحوم پروفیسور حضرت صبغت‌الله مجددی رهبر ملی و شخصیت جهادی، مجاهد نستوه، رهبر حزب جبهۀ نجات ملی، رئیس لویه‌جرگه قانون اساسی نوین کشور و موسس دولت اسلامی افغانستان پس از پیروزی جهاد را به کافۀ ملت افغانستان و به ویژه خانوادۀ آن مرحومی ابراز داشت.
آنان برای مرحومی جنت فردوس و برای بازماندگان شان صبر جمیل از بارگاه ایزد لایزال استدعا کردند، درگذشت مرحومی را یک ضایعۀ بزرگ برای کشور و مردم افغانستان دانستند.
رئیس‌جمهور غنی جهت برگزاری مراسم تشیی ع جنازه، به‌خاکسپاری و فاتحۀ مرحوم پروفیسور حضرت صبغت‌الله مجددی، به وزارت‌های دفاع ملی، امور داخله و ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست‌جمهوری هدایات لازم صادر کرد.
وی تاکید کرد که تمامی اقدامات و تشریفاتی که برای به خاکسپاری و مراسم فاتحۀ مرحومی  منحیث شخصیت ملی و رئیس اسبق دولت اسلامی افغانستان لازم است در نظر گیرند. همچنان وزارت کار و امور اجتماعی را مؤظف کرد تا فردا چهارشنبه مورخ ۲۴ دلو سال ۱۳۹۷ را بهمناسبت درگذشت و اجرای مراسم ویژه خاکسپاری حضرت صبغت‌الله مجددی در سراسر کشور رخصتی عمومی اعلام کند .
رئیس‌جمهور از اعضای کابینه نیز تقاضا به عمل آورد تا جهت غمشریکی با اعضای خانوادۀ مرحومی در مراسم جنازه اشتراک کنند.
سپس، رئیس‌جمهور کشور اشتراک اجمل احمدی سرپرست وزارت صنعت و تجارت و احمدذکی سرفراز شاروال کابل را در جلسه کابینه خیر مقدم گفت و در امور محوله برای‌شان آرزوی موفقیت کرد.
همچنان استاد سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری، طرح تعدیل، ایزاد و حذف در برخی از مواد قانون انتخابات را به جلسه ارائه کرد که در اخیر جلسه، طرح متذکره طی فرمان تقنینی از جانب مقام عالی توشیح شد. سید حبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا