جهان

افزایش تلفات حملات انفجاری و درگیری ها در عراق

بغداد –  انتی وار – 15 دلو – باختر
در یک رشته حملات انفجاری در حومه بغداد پایتخت و درگیری نیرو های امنیتی با شورشیان درولایت الانبارعراق دیروز 106 تن کشته و 94 تن زخمی  شدند.
به گزارش آژانس باختر به نقل از سایت خبری انتی وار، انفجارات در حومه بغداد روی داده اند . همچنان  نیرو های امنیتی عراق  گفتند که تهاجمی را علیه شورشیان در ولایت الانبار آغاز کرده و 57  شورشی را کشته اند که تا هنوز این ارقام از سوی منبع مستقلی تایید نه شده است.
در این عملیات که در حومه شهررمادی ولایت الانبار راه اندازی شده افراد قبایلی نیز به طرفداری نیرو های حکومتی عراق علیه شورشیان می جنگند.
در حوادث دیروز چهار موتر بمبگذاری شده در عراق منفجر شدند همچنان یک حمله انتحاری و یک بمب مقناطیسی و حملات هدفمند تیراندازی نیز در این کشور روی داده اند.
ضمناً نیرو های امنتیی جسد  چهار تن به شمول یک زن را پیدا کرده اند که نخست شکنجه و بعداً همه آنها از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده بودند.
در حملات ماه گذشته در عراق بیش از یک هزار تن کشته شده اند.
شش سال قبل تقریباً همه روزه حملات انتحاری و انفجاری در عراق روی میداد و طی ماه های اخیر نیز عراق مانند سال های 2007 و 2008  شاهد افزایش خشونت ها است.
برخی از نواحی ولایت الانبار عراق در کنترول شورشیان حکومت آن کشور قرار دارد.
با وجودی که نیرو های امنیتی عملیاتی را علیه  گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام به راه انداخته است با آن هم حملات انتحاری و انفجاری و تیراندازی ها در عراق روی میدهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا