صحت

تنها شفاخانۀ نسایی ولادی هرات جوابگوی نیازمندی بیماران غرب افغانستان نیست

شهرهرات 20 سرطان باختر
تنهاشفاخانه تخصصی نسایی ولادی ولایت هرات که روزانه پذیرای شمار زیادی ازمادران میباشد , جوابگوی نیازمندی های بیماران نیست.
به اساس ارقام ارایه شده روزانه حدود یک هزار تن از مادران غرض درمان به تنها شفاخانه تخصصی مرکزی شهرهرات مراجعه می کنند که این بیماران علاوه بر ولایت هرات، ولایات همجوار را نیز شامل میباشند .
دکتر سعیده سعید مسوول شفاخانه نسائی ولادی هرات به آژانس خبری باخترگفت  سالانه حدود سی وسه هزاروشش صد کودک بصورت طبیعی در این مرکز صحی تحت مداوا قرار می گیرند.
او به همین صورت اعلام داشت که ماهانه سه صد تن نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته که با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود این رقم چشمگیر است .
داکتر سعیده برای ارائه خدمات بیشتر به مراجعین، بر جدا سازی شفاخانه تخصصی و معالجوی و ایجاد شفاخانه ولایتی نسایی  تاکید دارد .
او گفت همچنان روزانه حدود پنج خانم بصورت واقعات عاجل با وضعیت نامناسب به این شفاخانه مراجع میکنند .
در عین حال داکتر غلام سعید راشد رئیس صحت عامه هرات میگوید که طرح ایجاد شفاخانه ولایتی صحی نسایی ولادی را به وزارت صحت عامه ارائه نموده وقرار است در صورت همکاری این وزارت شفاخانه ولایتی مخصوص بخش ارائه خدمات صحی به مادران حامله روی دست گرفته شود
او امیدوار است که با ایجاد این مرکز تداوی بتوانند عرضه خدمات صحی به مادران حامله را با کیفیت بیشتر توسعه دهند .
شفاخانه نسائی ولادی ولایت هرات بعنوان یکی از شفاخانه های مطرح در سطح کشور یاد میشود که روزانه شمارزیادی از ماداران حامله از سطح ولایت هرات و لایات زون غرب را تحت پوشش خدمات صحی قرار می دهد 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا