جهان

وزیر دفاع پاکستان برنامه خرید هلیکوپتر های نظامی از روسیه را تایید کرد

اسلام آباد – ایرنا – 25 جوزا – باختر
وزیر دفاع پاکستان با تایید خبر تصمیم اسلام آباد برای خرید هلیکوپتر های نظامی پیشرفته از روسیه گفت که پاکستان روابط با روسیه را در زمینه  های مختلف از جمله تجارتی ، اقتصادی و دفاعی گسترش می دهد.
" الکسی دیدوف" سفیر روسیه در پاکستان  نیز در روزهای اخیر از تصمیم پاکستان برای خرید پیشرفته ترین مدل های هلیکوپتر های نظامی " ام آی 35" خبر داده و آن را آغاز فصل جدیدی در روابط دو کشور عنوان کرده بود.
وی همچنین تاکید کرده بود که روسیه هیچ محدودیتی برای فروش تجهیزات نظامی به پاکستان قائل نیست.
رسانه های پاکستان دیروز گزارش دادند که " خواجه محمد آصف" وزیر دفاع پاکستان روز جمعه در مراسم روز ملی روسیه که در اسلام آباد برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران گفت که پاکستان علاقمند به خرید هلیکوپتر ام . آی 35 و دیگر تجهیزات نظامی مورد نیاز از روسیه است.
اعلام رسمی خبر فروش هلیکوپتر های نظامی روسیه به پاکستان میتواند در عمل به معنای پایانی بر چندین  دهه تحریم مسکو در مورد فروش تجهیزات نظامی به اسلام آباد باشد، تحریمی که تاریخچه آن به زمان جنگ سرد برمیگردد.
پاکستان همواره یکی از متحدین اصلی امریکا در منطقه بوده و تلاش مسکو برای گسترش روابط با اسلام آّباد چندان برای واشنگتن خوشایند نیست.تلاش روسیه برای گسترش مناسبات با پاکستان می تواند صحنه جدیدی را برای ادامه رقابت های دیرینه میان این دو قدرت شرق و غرب ایجاد کند.
با وجود تلاش های امریکا به حفظ متحدان آسیایی خود از جمله پاکستان ، مسکو و اسلام آباد  در حال انکشاف  روابط دو جانبه در زمینه های گوناگون هستند و نزدیکتر شدن  روابط ستراتیژیک  پاکستان و روسیه می تواند معادلات منطقه را به صورت جدی تغییر بدهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا