صحت

اتحادیۀ اروپا برای مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان، ۱۱۷ میلیون یورو را اختصاص داده است

کابل/ 24حمل  / باختر
تحادیۀ اروپا برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا(کووید-۱۹) در افغانستان، ۱۱۷ میلیون یورو را اختصاص داده،  همچنان از طرف‌های درگیر جنگ در این کشور خواسته، به‌طور عاجل آتش‌بس کنند.
اتحادیۀ اروپا در یک اعلامیه  که به اژانس ارسال کرده گفته که احتمال دارد وضعیت به‌میان‌آمده در نتیجۀ همه‌گیری ویروس کرونا، کشور جنگ‌زده افغانستان را شدیداً متأثر کند، در جریان سال‌های متمادی جنگ بخش صحی را در این کشور ضعیف ساخته و افغانستان باید با امکانات خیلی محدود با این همه‌گیری مبارزه کند.
از جملۀ ۱۱۷ میلیون یورو اختصاص داده شده توسط اتحادیۀ اروپا، حداقل ۵۰ میلیون یوروی آن برای صحت عامۀ افغانستان تخصیص داده است.
در اعلامیه از پير مایدون سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان نقل قول شده که گفته است، علاوۀ بر کمک مالی با افغانستان، از همۀ رهبران سیاسی این کشور می خواهد تا هرچه زودتر به یک توافق برسند.
مایدون از همۀ اطراف درگیر جنگ در افغانستان نیز خواسته است تا به خاطر همدردی انسانی، بطور عاجل آتش بس کنند.
در اعلامیۀ اتحادیۀ اروپا همچنان گفته شده که با استفاده از این کمک مالی، وسایل معاینه(تست) ویروس کرونا برای افغانستان تدارک شده، برای بهبود وضعیت کودکان و مادران کار شده و با عودت‌کنندگان از ایران و پاکستان در زمینۀ جابه‌جا ساختن آن‌ها، کمک خواهد شد.
اتحادیۀ اروپا گفت که تحت نام"برنامۀ عمل عاجل" یک برنامه بین‌المللی کمک را اعلام کرده و برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا در سرتاسر جهان، بیست میلیارد یورو را اختصاص داده است که از آن برای کمک‌های بشری و مبارزه با ویروس کرونا(کووید-۱۹) در کشورهای دوست، استفاده خواهد شد.
اورزلا وان دیرلن رییس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت، همه‌گیری ویروس کرونا سرحد را نمی‌شناسد و مستلزم مبارزه جهانیست: "به نفع ماست که در مبارزه بر ضد ویروس کرونا در سرتاسر جهان پیروز شویم. اتحادیۀ اروپا آماده است، مبارزه مشترک با همه‌گیری ویروس کرونا را قویاً رهبری کند. ما با اتحاد و کار مشترک می‌توانیم، در مبارزه با این ویروس پیروز شویم.."
بانک جهانی ۱۰۰۴ میلیون دالر امریکایی و صندوق وجهی بین‌المللی نیز ۲۵ میلیون دالر امریکایی کمک با افغانستان را اعلام کرده اند.
وزارت صحت عامۀ افغانستان تا شام دیروز تعداد موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) را در این کشور ۵۵۵ تن و تعداد تلفات ناشی از آن را ۱۸ تن گزارش داده است.
تاکنون در افغانستان ۱۸ تن از اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند.
وزیر صحت عامه فیروزالدین فیروز تخمین زده بود که بیش از یک میلیون نفر ممکن است به این ویروس آلوده شوند، و بیش از ۱۱۰هزار افغان ممکن است از این بیماری بمیرند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا