اخبارTOPجهان

مخالفت امریکایان با جنگ در غزه

 

کابل   ۲۴ جدی  باختر

هزاران امریکایی با راه اندازی تظاهرات در واشنگتن، پایتخت کشور شان، با اعلام حمایت از مردم فلسطین و تقبیح کردن کشتار غیر نظامیان در غزه، خواستار پایان جنگ در این باریکه شدند.

معترضان در حالی که پرچم‌های فلسطین را حمل می‌کردند و شال گردن مردمان بومی این کشور را به رسم همبستگی بر سرداشتند، از مقام‌های امریکایی و اسراییلی خواستند تا به جنگ غزه پایان دهند.

در تابلوی تظاهرکنندگان نوشته شده بود «به جنگ غزه پایان دهید» و «بگذارید غزه زنده بماند»

آنان به ‌شدت از دولت بایدن به خاطر ارسال کمک‌ به اسرائیل انتقاد کرده و خواستار توقف هرچه زودتر این کمک‌ها شده‌اند.

 

به گزارش یواس‌ای ‌تودی، علا حسین علی، از میشیگان که برادرش هنگام تخلیه از غزه با همسر و فرزندانش کشته شده بود، گفته است: «رییس جمهور بایدن خون خانواده من را روی دستانش دارد

در همین حال، براندون هیبلوم، یک جوان یهودی و از اشتراک کنندگان این راهپیمایی گفته که وی به‌هدف ابراز همبستگی با مردم فلسطین در این تظاهرات حضور یافته است.

او افزوده: «شما به آن‌جا می‌روید و آن را از نزدیک می‌بینید. می‌بینید که یهودی‌ها به راحتی اجازه دارند در دیوار غربی عبادت کنند، اما در همه‌جای مسجد‌الاقصا سربازان اسراییلی مستقر هستند

به باور معترضان، آتش‌بس فوری در غزه و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به سود یهودی‌ها است.

این در حالی است که در گذشته نیز مردم امریکا از حمایت بایدن از اسرائیل در جنگ غزه که تاکنون بیش از ۲۴ هزار کشته و نزدیک به ۵۹ هزار زخمی برجا گذاشته است، انتقاد کرده‌اند.

به‌رغم مخالفت برخی سیاسیون و شهروندان این کشور، اما واشنگتن به حمایت‌های مالی و نظامی‌اش از رژیم تل‌ابیب ادامه داده و با برقراری آتش‌بس در غزه مخالفت کرده است.

همچنان امریکا در حمایت از اسرائیل بر یمن حمله کرده و ساحه جنگ را در شرق میانه گسترش داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا