جامعه

ماه مبارک رمضان فرا میرسد ،شهروندان از بلند رفتن نرخ ها نگران اند

کابل باختر/20 ثور
کمتر از 20 روز به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده است اما شهروندان کابل از نهاد های مسوول میخواهند تا نگذارند نرخ مواد اولیه افزایش باید.
شماری از شهروندان در تماس با آژانس باختر از نهاد های مسوول دولتی میخواهند از همین اکنون تدابیری رویدست گیرند تا از بلند رفتن قیمت مواد اولیه در بازار های کشور جلوگیری شود .
محمد امیر ، شهروند کابل گفت که ماه مبارک رمضان ماه عبادت ، پرهیز از گناه و ماه مهمانی خداست ، تجربه نشان داده است که در این ماه به جای اینکه انصاف حاکم شود بیشتر فروشنده ها و دکانداران به بلند بردن بهای مواد ارتزاقی میپردازند و حتا تجار ملی توجه لازم به حرمت این ماه نمی کنند و در بهای مواد اولیه مردم کمی بوجود نمی آوردند.
مومنه کارمند یکی از ادارات دولتی گفت ، معاش ماهوار او تکفل خانواده اش را نمیکند ، کرایه خانه ، مصارف فرزندان مکتب رو و فراهم کردن اعاشه خانواده اش از همین معاش اندک صورت میگیرد.
او نیز در حالیکه از آمدن ماه مبارک رمضان استقبال کرد اما از بلند رفتن نرخ مواد خوراکی نگران است .
عبدالمتین یکی از دست فروشان شهر کابل به خبرنگار آژانس باختر گفت : مزد روزانه من کمتر از 200 افغانی است و من در ماه مبارک رمضان توانایی خریداری مواد خوراکی را ندارم نهاد های مسوول باید به کاهش و قیمت ها توجه کنند .
به همینگونه چندین شهروند دیگر نیز از تجار ملی ، فروشنده ها و در کل از وزارت تجارت خواهان کاهش نرخ مواد ارتزاقی در ماه مبارک رمضان شدند .
خبرنگار آژانس باختر مشکلات مطرح شده شهروندان را با مسافر قوقندی ، سخنگوی وزارت تجارت در میان گذاشت :
مسافر قوقندی افزود ،بخاطر اداره نرخ نوا کمیته یی را ما موظف کردیم تا نرخ مواد اولیه را درماه مبارک رمضان در تمام مناطق کشور اداره کنند و مواد خوراکی به یک قیمت مناسب به شهروندان عرضه شود تا مشکلات شهروندان کشور در ماه متذکره رفع گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا